سوختن ۴ هکتار از جنگل‌های حفاظت‌شده سبزکوه

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه در شهرستان لردگان، با تلاش یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی، نیرو‌های بسیج به‌سرعت مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شب گذشته به دنبال وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه محدوده کلامویی در شهرستان لردگان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست از بخش‌های مختلف در قالب اکیپ‌های متعدد در منطقه حضور یافتند و با همراهی نیرو‌های بسیجی، جوامع محلی، اعضای سمن‌های محیط زیستی و دستگاه‌های مرتبط آتش را مهار کردند.

وی ادامه داد: علت وقوع حادثه نامشخص است اما احتمال می‌رود به سبب خشکسالی در سال آبی جاری، علفزار شدن پوشش گیاهی منطقه و گرمایش هوا، عامل غیرانسانی منجر به بروز این حادثه شده باشد.

کیانی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون چهار حادثه آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داده است، اظهار داشت: موارد جزیی دیگری نیز گزارش شده که با کمک جوامع محلی بلافاصله مهار شده و مشکلی شکل نداده است.

او افزود: عملیات اطفای حریق در این منطقه از ساعت سه روز دوشنبه در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه آغاز شد تا ساعت ۲ بامداد با مهار کامل آتش‌سوزی پایان یافت و نیرو‌های حفاظت محیط زیست برای اطمینان از وقوع حریق مجدد در منطقه مستقر شدند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: به دلیل عدم امکان استفاده از خودرو با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی، عملیات اطفای حریق با تجهیزات انفرادی انجام شد.

در این حادثه چهار هکتار از جنگل‌های ارزشمند بلوط این منطقه طعمه حریق شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار