مدیران متخلف در انتخابات اردبیل به دادگاه معرفی می‌شوند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مدیرانی که در ستاد‌های انتخاباتی فعالیت کنند به دادگاه معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت:به همه مدیران دستگاه های اجرایی تذکر داده شده که علیه یا نفع کاندیدا و نامزد خاصی فعالیت نکند و در صورت هر گونه مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است افزود:در فرایند انتخابات تمهیداتی انجام شده که امکان تخلف در صندوق های رای وجود ندارد.

ندایی از افزایش ۱۰ درصدی شعبه های اخذ رای در استان خبر داد و گفت:شعبه های سیار هم در شهر های بزرگ در نظر گرفته شده دو سعی براین است امکان اخذ رای در سطح استان فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه ۲۴ هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت این استان مشارکت می‌کنند، افزود: آموزش عوامل برگزارکننده انتخابات در استان و شهرستان‌ها برابر تقویم انتخاباتی اعلام شده از سوی وزارت کشور انجام شده و مقدمات لازم فراهم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از مهیا شدن امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبرداد.

ندایی افزود: با همکاری اعضای ستاد انتخابات ، فرمانداران و بخشداران نیازمندی‌های لازم برای برگزاری انتخابات احصا و تامین شده است.

او بیان کرد: تلاش می‌کنیم با انجام هماهنگی‌های لازم و افزایش شعب اخذ رای از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری و دستورالعمل های بهداشتی به نحو احسن رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: تعداد کل واجدین شرایط رای  در استان اردبیل یک میلیون و ۱۴۷۰ نفر است که از این تعداد ۲۳ هزار نفر رای اولی محسوب می‌شود.

ندایی گفت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار مولفه مهم بر انتخابات پیش رو تعیین شده و مجریان برگزاری انتخابات این رویداد مهم سیاسی را بر اساس این اهداف و در مسیر قانون مداری و بی طرفی پیش خواهند برد.

او میزان مشارکت مردم در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای های اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل را ۸۳.۱درصد اعلام کرد و افزود: در یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم بالای ۵۰ درصد بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.