ستاری:

۲۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شبکه‌های بانکی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در بحث دانش‌بنیان سال گذشته برای شرکت‌ها اعتبار اختصاص دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در آئین افتتاح یکصدمین مرکز نوآوری و رشد کشور در این شهرستان، اظهار کرد: در سفر به مازندران بازدید‌هایی از مراکز رشد و نوآوری داشتیم و در این سفر با مراکز رشد توانمند و قدرتمند آشنا شدیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل سرآمد و شاخص علم و فناوری است، افزود: افتتاح مرکز رشد و نوآوری در آمل یک شروع است، زیرا این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است هرچند مشکلات زیرساختی فراوان هم در این مسیر وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام اینکه بازدید از فعالیت جوانان فعال باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر و پیشرفت در زیرساخت‌ها می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل این شهرستان بسیار بالا است و اکوسیستم آمل اکوسسیتم بسیار قوی در زمینه نوآوری و کارآفرینی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیدا کردند، یادآور شد: مراکز نوآوری در سطح کشور در حال توسعه هستند و بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری در داخل کشور داریم البته پارک علم و فناوری مازندران بسیار فعال است و با وسعت و گستردگی بالا فعالیت خود را قوت می‌بخشد.

ستاری با اعلام اینکه مازندران بیش از ۴۵۰ کیلومتر وسعت دارد و وجود یک پارک علم و فناوری متمرکز در مرکز دسترسی برای شرکت‌ها در شهر‌های مختلف را محدود می‌کند، متذکر شد:، ولی مراکز نوآوری شهرستانی بسیار می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند همچنین در این مسیر نمایندگان مجلس پرکار، فعال و پیگیر هستند و ما نیز برای توسعه زیرساخت‌ها تلاش فراوان داریم.

او با بیان اینکه در زمینه ایده تا تولید بودجه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، یادآور شد: صندوق نوآوری نیز برای نوآوران حمایت‌هایی دارد و سال گذشته حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای این منظور تزریق کرده است همچنین شبکه‌ها و خطوط بانکی هم بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در بحث دانش‌بنیان سال گذشته برای شرکت‌ها واریزی داشتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در بحث دانش‌بنیان محدودیت خاصی قائل نشده و حمایت جدی دارد، گفت: اکوسیستمی در داخل کشور ایجاد شده که شرکت‌های بزرگ همانند نفت با تمام ظرفیت وارد توسعه شرکت‌های دانش بنیان شدند و تنها در حوزه نفت که بازار بسیار عظیم در حوزه تکنولوژی است وارد میدان شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است، بیان کرد: پارک علم و فناوری نیاز‌های ابتدایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد البته شرکت نیز باید به مرحله‌ای برسد که بر روی پای خود بایستد.

ستاری با اعلام اینکه در حوزه تعداد مقالات رتبه ۱۶ دنیا را دارا هستیم و این رتبه در حال توسعه و ارتقا است، بیان کرد: در زمینه رشد و توسعه مقالات رتبه بیش از ۷ درصدی داریم و در زمینه کیفیت مقالات رشد مناسب را کشورمان از آن خود کرده است.

وی گفت: در حوزه اقتصاد دانش بنیان سال گذشته کشورمان از مرز سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.