تخلفات انتخاباتی را گزارش کنید

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: عموم مردم تخلفات انتخاباتی کاندیداها، مدیران و کارمندان را به هیأت بازرسی انتخابات استان گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مسعود عظیمی رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به ضرورت اخلاق مداری و رعایت قانون از جانب نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آن‌ها گفت: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۷ روز پنجشنبه و نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و هواداران آن‌ها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه فرصت تبلیغات دارند و پس از این زمان اعلامی، هرگونه فعالیت و تحرک انتخاباتی ممنوع است.

او به برخی از باید‌ها و نباید‌های فعالیت تبلیغاتی نامزد‌ها اشاره و تصریح کرد: استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهاد‌ها و موسساتی که به هر میزانی، از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ممنوع است.

عظیمی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و نیز هتک حرمت و حیثیت نامزد‌های انتخاباتی را غیراخلاقی و خلاف قانون دانست و افزود: پاره یا معدوم سازی عکس و آثار تبلیغاتی سایر نامزد‌های انتخاباتی که در مدت زمان قانونی تبلیغات در محل‌های مجاز نصب شده اند، نیز تخلف محسوب می‌شود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: آثار تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی باید در محل‌های ثابت و سیار پیش بینی شده توسط شهرداری‌ها و بخشداری ها، نصب شود و از الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلو مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلو‌های منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، خودداری شود.

او ادامه داد: فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران کل وزارتخانه‌ها و روسای ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها و سرپرستان آن‌ها خارج از ساعات اداری و به شرط استفاده نکردن از امکانات دولتی و عناوین شغلی بلامانع است.

عظیمی بیان کرد: بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ماده ۶۳ قانون انتخابات شورا‌های روستا و بخش، تبلیغات له یا علیه نامزد‌ها از طریق صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنون است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد ادامه داد: رعایت نکردن بی طرفی و جانبداری از نامزد‌های انتخاباتی از سوی مجریان انتخابات، اعضای هیئت‌های نظارت استان، شهرستان و بخش و ناظران شعب ثبت نام و اخذ رای ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

او از مردم خواست برای اجرای صحیح قوانین و مقررات انتخابات و جلوگیری از تضییع حقوق نامزد‌های انتخاباتی هرگونه اخبار، اطلاعات، گزارش و تخلفات انتخاباتی از جانب کاندیدا‌ها، مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی را به سامانه دبیرخانه هیأت بازرسی انتخابات استان به نشانی www.bazrasi.ostanyazd.ir ارسال کنند و یا با شماره تماس ۳۱۱۱۲۲۸۲ در میان بگذارند، تا موارد اعلام شده در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار