علی بابا قربانی نشت گسترده اطلاعات شد

دادگاهی در چین از محکومیت یک کارمند خبر داد که از اطلاعات کاربران علی بابا سوء استفاده کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یاهو، گزارش‌ها حاکی از این است که گروه علی بابا از سوی یک شرکت مشاوره بازاریابی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این شرکت قربانی ماه‌ها عملیات استخراج اطلاعات شد و داده‌های مهمی نظیر نام و شماره تلفن کاربران، از این شرکت به صورت غیرقانونی و پنهانی جمع آوری شده است.

دادگاهی در چین اعلام کرد کارمند یک شرکت مشاوره‌ای که به بازرگانان در فروشگاه آنلاین تائوبائو علی بابا کمک می‌کرد، در زمینه جمع آوری بیش از یک میلیارد مورد اطلاعات از کاربران تائوبائو از سال ۲۰۱۹ و سوء استفاده از آن ها، گناهکار شناخته شد. دادگاه این کارمند و کارفرمای او را به بیش از سه سال حبس و پرداخت جریمه ۴۵۰ هزار یوانی (بیش از ۷۰ هزار دلار) محکوم کرد.

بیانیه شرکت علی بابا درباره سواستفاده از اطلاعات مشتریانش

گروه علی بابا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از اطلاعات مشتریان به فروش نرفته و کاربران علی بابا از این اتفاق، متحمل زیان مالی نشدند. با این حال این واقعه با تلاش‌های دولت چین برای محدود کردن مالکیت و مدیریت حجم عظیم اطلاعات توسط غول‌های فناوری چینی نظیر علی بابا، تنسنت هولدینگز و میتوآن مصادف شده است.

علی بابا قربانی نشت گسترده اطلاعات شد

سخنگوی تائوبائو هم گفت: تائوبائو منابع قابل توجهی را برای مقابله با جمع آوری غیرمجاز اطلاعات اختصاص داده، زیرا اطلاعات خصوصی و امنیتی بالاترین اهمیت را برای ما دارند. ما اقدام غیرقانونی در جمع آوری اطلاعات را کشف کردیم و به همکاری با مقامات اجرایی برای دفاع و حمایت از منافع کاربران و شرکایمان ادامه می‌دهیم.

دولت چین کنترل حجم عظیم اطلاعاتی که توسط شرکت‌های فناوری این کشور تولید می‌شود را تشدید کرده تا همزمان با تحکیم موقعیت خود به عنوان یک پیشرو در زمینه کلان داده ها، نفوذ رو به رشد شرکت‌های خصوصی بزرگ چینی را محدود کند.

قانون سیستم امنیت اطلاعات جدید چین که از اول سپتامبر به اجرا درآمده، به دولت چین این قدرت را می‌دهد تا شرکت‌های فناوری را به دلیل سوءمدیریت "داده دولتی اساسی" تعطیل یا جریمه کند. قوه مقننه این کشور همچنین در حال طرح قانون حمایت از اطلاعات شخصی است که انتظار می‌رود امسال تصویب شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.