منابع غربی: آمریکا حاضر به دادن تضمین برای عدم خروج مجدد از برجام نیست

دیپلمات‌های غربی اعلام کردند واشنگتن نمی‌خواهد به تهران تضمین دهد که در آینده دوباره از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه دیپلماتیک، منابع آگاه در مذاکرات احیای برجام در وین از باقی ماندن برخی اختلافات میان طرفین خبر دادند.

بر این اساس، منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند: ایران به دلیل تجربه تلخ خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای خواهان دریافت ضمانتی برای عدم تکرار این موضوع است. این در حالی است که طرف آمریکایی قادر به ارائه چنین ضمانتی نیست.

یک مقام ارشد کشور غربی که نخواست نامش فاش شود نیز با تایید این موضوع گفت: این اختلاف یکی از موانع اصلی بوده که مانع از حصول توافق تا این لحظه شده است. در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد.

این دور از مذاکرات برای رایزنی دیپلمات‌ها با پایتخت‌های خود به طور موقت متوقف خواهد شده، اما احتمالاً به زودی از سر گرفته می‌شود.

پیش‌تر مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده بودند بازگشت مجدد تهران به تعهداتش ذیل برجام تنها با برداشته شدن تمامی تحریم‌ها و نیز تضمین عینی آمریکا برای عدم خروج این کشور از این توافق صورت خواهد گرفت.

با این حال، شواهد حاکی است طرف آمریکایی حاضر به دادن هیچ تضمینی درباره عدم خروج از برجام نیست. دولت بایدن می‌خواهد بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را با یک دستور اجرایی، عملیاتی کند. این امر بدان معناست که هر رئیس جمهوری در آینده می‌تواند تنها با یک امضا دوباره از این توافق خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
ناشناس
۰۵:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
امریکایها باید بدانند بازی پلیس بد و پلیس خوب تمام شده از طرفی تیم ایران باید درک کند اگر امریکا تضمین لازم را برای عدم خروج از برجام ندهد پس هیچ تفاهم اقتصادی وسیاسی در زیر برجام نخواهیم داشت و چون قبل شرکتهاو کشورهای خارجی همچون قبل به دلیل ترس از خرج امریکا از برجام هیچ وقت انگیزه ورود به ایران را نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۵:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
اگر امریکا که یکبار براحتی از برجام خارج شده از دادن تضمین خودداری کند ایران نیز بزیر میز زده و از برجام خاج خواهد شد زیرا برجام بخودی خود ارزشی نخواهد داشت و اگر غربیها از انجام تعهدات خود سر باز زنند ایران نیز از ادامه برجام خوداری خواهد کردزیرا برجام دیگر بکلی ارزش خود را از دست خواهد داد و این یعنی پایان برجام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
ایران هم نباید تضمین بدهد که در آینده اورانیم را تا بالاترین درصد غنی ننماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
سیاسیون محترم، مذاکره با شیطان هیچ نفعی نداره چون دور تسلسل باطل است، چون ذات شیاطین جز برای شیطنت ، نیرنگ و فریب نیست. فقط با اتکا به خدا و توان خود به هر سلاحی مجهز شوید تا در دل دشمنان خود و خدا ترس و رعب افکنید، تا پیروز شوید.
Germany
آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود
۱۴:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
اهرم فشار را که از ایران گرفتند دوباره با بهانه های دیگر تحریم ها را بر می گرداند و همان اش و همان کاسه!
تازه پرروتر هم می شوند و زیادخواهی دیگری می کند.
نه تا زمانی که برنامه اتمی اسرائیل حل نشود مذاکره با این ها حرام و ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
بسم الله النور
...
الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا ﴿۱۰۴﴾
[آنان] كسانى‏ اند كه كوشش های‏شان در زندگى دنيا به هدر رفته و خود مى ‏پندارند كه كار خوب انجام مى‏ دهند !!!!!

أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا ﴿۱۰۵﴾
[آرى] آنان كسانى‏ اند كه آيات پروردگارشان و لقاى او را انكار كرده اند در نتيجه اعمالشان تباه گرديده و روز قيامت براى آنها [هیچ قدر و] ارزشى نخواهيم نهاد !!!!!


ذاالقرنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به خدا وند واگذار خواهید شد. نه از طرف یکنفر بلکه یک ملت ... اقای عراقچی و سایرین .... بخاطر. همان خدا. تضمین نگرفته. هیچ. تفاهمی را امضا نکنید. ... مگر تضمین
نبود که. کلا باختید و ملت را به. این سختیها انداختید ... اما باز ملت. صبر کرد. مگر استکبار کیست که شما را دفعه اول فریب داد ... که برای بار دوم ضمین نمیدهد ...
هشدار بدهید به انها. و جلسه را ترک کنید .. ادامه مذاکرات به ایران ضر ر خواهد رساند ....
آخرین اخبار