از زهر زنبور عسل تا ژل رویال / صنعتی دلار ساز در دل کویر خراسان جنوبی

در حال حاضر در دنیا و کشورمان چندین محصول با ارزش مثل گرده گل، بره موم، ژل رویال و زهر از زنبور تولید و ده‌ها محصول ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شود که فراتر از عسل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محصولات سلامت محور زنبور عسل که حتی نیمی از ظرفیت‌هایش کشف نشده، توان دگرگونی علم، صنعت، ورزش، اشتغال و پزشکی و داروسازی کشور را دارد و می‌تواند اقتصاد ایران را دگرگون کند.

تولید ژل رویال و بره موم نیزمی تواند سودآوری بسیار زیادی را برای زنبورداران داشته باشد به طوری که دربسیاری از مواقع، این سودآوری به میزان تولید عسل طبیعی نیز می‌رسد.

امروزه به لطف پیشرفت‌های علمی، این فرآورده‌های ارزشمند به رسمیت شناخته شده اند.


بیشتر بخوانید


این فرآورده‌ها ترکیبات غذایی عالی و فواید زیادی برای سلامتی دارند و طیف گسترده‌ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد فعال را دارا هستند.

تولید بیش از ۶ هزار کیلوگرم فرآورده زنبورعسل در خراسان جنوبی

ابراهیمی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان تولید ژل رویال در استان ۱۲۰ کیلوگرم، موم ۶ هزار کیلوگرم، بره موم ۲۵۴ کیلوگرم و زهر زنبورعسل ۴۰ گرم بوده است.

او افزود: بره موم، ژل رویال و زهر نیز خواص دارویی فوق العاده‌ای دارند که اکنون صنعت داروسازی جهان روزبه روز به فواید و اثرات این محصولات بر بیماری‌ها و تهیه دارو بیشتر آگاه می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: قیمت هر کیلو گرم ژل رویال ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار