آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی

انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدزاده  دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: سه هزار و ۵۲۱ شعبه آرای مردم  استان آذربایجان شرقی را در این انتخابات جمع آوری کنند.

او افزود:سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی اعم از نیرو‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت، کار برگزاری انتخابات را در استان عهده دار هستند.


محمدزاده گفت: انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۹ حوزه شهری استان با یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و یک هزار و ۹۰۰ حوزه روستایی با ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه اقلام بهداشتی در تمام شعب اخذ رای پیش‌بینی شده است، افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، شعب اخذ رای امسال ۱۵ درصد نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته و همه شعب در فضای باز یا فضا‌هایی استقرار یافته‌اند که از تهویه مناسب برخوردارند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیند‌های انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.