علیرضا زاکانی پس از شرکت در انتخابات:

امام خمینی مردم‌سالاری دینی را باور داشتند/ مسئولین خاک پای مردم هستند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسئولین خاک پای مردم هستند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که امام عظیم‌الشان دنبال می‌کردند و جامعه طلب می‌کردند باید بماند؛ مهم ماندن راه امام (ره) است، نه بودن و نبودن ما.

وی افزود: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسئولین خاک پای مردم هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امام یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دادند، اما امروز در جامعه کاخ‌نشین داریم.

زاکانی افزود: رئیس جمهور آینده باید به جماران بیاید و از در و دیوار آن درس بگیرد و با تکیه با مردم بتواند فقر را ریشه‌کن کند.

به این دلیل کنار رفتم که راه امام خمینی داشته باشد‌. بودن یا نبودن ما موضوعیتی ندارد بلکه بودن و نبودن راه امام اهمیت دارد.

او افزود: امام به ۷ ویژگی معتقد بودند. ما کنار رفتیم تا این سنت ها ادامه یابد.

زاکانی ادامه داد: به سنت های الهی، اسلام حداکثری، اعتقاد به حفظ نظام اسلامی، اعتقاد به طبعیت از ولی فقیه و اوامر ایشان، مردم سالاری دینی و .... باید احترام بگذاریم. روسای جمهور باید مانند مردم باشند و ریشه فساد و دزدی را از بین ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
رای ما دکتر محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به کوری بی بی سی رییس‌جمهور ما رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
درود برتمام مردان خدا
با سلام
خدا قوت
آقا ، همه با هم به قول امام عزیزمون با وحدت و با همبستگی ، بازو به بازوی هم می دیم ، ان شاء الله ( برای ایرانی آباد و مستقل )

ما ملت امام حسینیم
" تا آخر ایستاده ایم "
آخرین اخبار