دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

امور شورایی در شهر‌ها و روستا‌های فاقد شورا متوقف نمی‌شود

محمدزاده گفت: امور شورایی در شهر‌ها و روستا‌هایی که در آن‌ها انتخابات برگزار نشد و فاقد شورا هستند متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ شهر «سیس» و «کوزه کنان» شهرستان شبستر و حدود ۷۰ روستای استان آذربایجان شرقی انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی برگزار نشد.

او گفت: علت برگزار نشدن انتخابات شورا‌های اسلامی در این شهر‌ها و روستا‌ها به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در موقع ثبت نام یا از حد نصاب افتادن تعداد داوطلبان ثبت نام کننده به خاطر انصراف تعدادی از داوطلبان پس از اتمام زمان ثبت نام است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون در روستا‌های فاقد شورا، شورای بخش به عنوان جانشین شورای روستا و در شهر‌های فاقد شورا نیز استاندار به عنوان جانشین شورای شهر، مسئولیت امور شورایی آن‌ها را بر عهده می‌گیرد.

محمدزاده با بیان اینکه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی در شهر‌ها و روستا‌های استان آذربایجان شرقی روز جمعه ۲۸ خرداد در سلامت کامل برگزار شد، ادامه داد: داوطلبان شورا‌های شهر و روستا‌های استان که به فرآیند انتخابات معترض هستند، می‌توانند تا ۲ روز بعد از اعلام نتایج انتخابات شکایت خود را برای رسیدگی به هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان ارائه کنند.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.