تشدید جنگ در افغانستان و تلفات سنگین طالبان

در پی عملیات نیرو‌های ارتش در استان‌های ننگرهار، لغمان، ارزگان، قندهار، فراه، بلخ، هلمند و قندوز، صد و چهل و هفت نفر از طالبان کشته و صد و چهار نفر از آن‌ها زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از کابل، همزمان با تشدید جنگ در افغانستان نیروی‌های نظامی افغان تلفات سنگینی به شبه نظامیان طالبان وارد کردند.

وزارت دفاع افغانستان امروز از کشته و زخمی شدن دویست و پنجاه و یک عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان خبرداد و اعلام کرد: بر اثر عملیات نیرو‌های ارتش در استان‌های ننگرهار، لغمان، ارزگان، قندهار، فراه، بلخ، هلمند و قندوز، صد و چهل و هفت نفر از طالبان کشته و صد و چهار نفر از آن‌ها زخمی شدند، همچنین در این عملیات‌ها تعدادی مین کار گذاشته شده نیز کشف و خنثی شد.

«سید عبدالله مسرور» معاون شورای استانی بلخ هم امروز اعلام کرد: صبح امروز نظامیان افغان از شهرستان «چهاربولک» استان بلخ عقب نشینی کردند و این شهرستان در اختیار طالبان قرار گرفت.

«وفی‌الله رحمانی» رئیس شورای استانی تخار هم امروز گفت: پنج شهرستان «بنگی، چال، هزارسمچ، ینگی قلعه و نمک آب» از توابع استان تخار در شبانه روز گذشته از کنترل دولت خارج شد.

وی افزود: براثر درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در شهرستان «نمک آب» استان تخار، فرمانده پلیس این شهرستان به همراه چهارنظامی دیگر کشته شدند.

هنوز مسئولان امنیتی استان‌های بلخ و تخار درباره این شهرستان‌ها ابراز نظر نکرده اند، اما سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرده است: در جریان جنگ، هرگونه پیشروی و عقب نشینی نباید به عنوان سقوط تعبیر شود.

قبل از این وزارت دفاع افغانستان گفته بود نظامیان افغان به دلیل جلوگیری از تلفات غیرنظامیان افغان از برخی شهرستان‌ها به صورت تاکتیکی عقب نشینی می‌کنند، همزمان عملیات نظامیان افغان برای بازپس گیری برخی شهرستان‌های تصرف شده به دست طالبان ادامه دارد.

همزمان با تشدید جنگ و درگیری، تعداد آوارگان داخلی جنگ در افغانستان نیز درحال افزایش است، سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان گفته است در سه ماه گذشته صد و بیست و هشت هزار خانواده افغان به دلیل جنگ و حملات طالبان ازخانه‌ها و مناطق مسکونی خود آواره شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار