هیوندای شرکت Boston Dynamics را خرید

شرکت خودروساز کره ای هیوندای در سکوت کامل خبری یک شرکت فعال در حوزه رباتیک را برای کمک به بشریت خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ شرکت خودروساز هیوندای تاکنون خرید شرکت Boston Dynamics را به صورت یک راز نگه داشته بود و از ورودش به حوزه رباتیک خبری منتشر نشده بود. اکنون معامله خرید شرکت بوستون داینامیک  توسط هیوندای تکمیل شده و به این معنی است که خودروساز کره‌ای در حال حاضر ۸۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.


بیشتر بخوانید


هدف هیوندای از خرید Boston Dynamics

شرکت Boston Dynamics به دلیل فروش تجاری سگ روبو اسپات معروف شده است. ارزش معامله بین این شرکت و هیوندای در حدود ۹۲۱ میلیون دلار است و هیوندای می‌گوید ارزش این معامله در حال حاضر ۱.۱ میلیارد دلار برای شده است. در نتیجه این خرید، هیوندای سومین شرکتی است که مالک بوستون داینامیک می‌شود، spinoff MIT که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد و بعدا در سال ۲۰۱۷ توسط Softbank خریداری شد که هنوز ۲۰ درصد سهام خود را از طریق یک شرکت حفظ می‌کند.

هیوندای شرکت Boston Dynamics را خرید

هدف بزرگ هیوندای از خرید این شرکت ایجاد پیشرفت رباتیک و تحرک برای تحقق پیشرفت برای بشریت بوده که شامل تولید، ساخت و اتوماسیون اجزای ربات می‌‍‌شود. علاوه بر این، هیوندای در حال بررسی وسایل نقلیه پیاده روی به سبک جنگ ستارگان است که متکی به رباتیک هستند، اما به نظر می‌رسد که کارگران انبار بوستون از جمله جعبه جمع کننده‌های هندل و کشش نیز به همان اندازه علاقه‌مند هستند.

اخیراً، بوستون به دلیل اجازه استفاده از Spot توسط نیرو‌های انتظامی و ارتش مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه، در ویدئوی تبلیغاتی جدید هیوندای هیچ نشانه‌ای از این موارد وجود نداشت. در عوض، این کلیپ ربات سگ را به عنوان یک سگ راهنما برای نابینایان و به عنوان یک مددکار در داخل بیمارستان نشان می‌دهد. حال باید دید شرکت هیوندای از این ربات و این شرکت در چه مصارفی استفاده خواهد کرد.

هیوندای شرکت Boston Dynamics را خرید

گفتنی است که این خرید اولین حرکتی است که رئیس جدید هیوندای، چونگ ایوزون از زمان آغاز به کارش در  اکتبر به عنوان رئیس انجام داده و شایعات مربوط به این خرید از اوایل ماه نوامبر به گوش می رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.