گزارش میدانی/

مسکن مهر‌های ناقصی که فروخته می‌شوند!

دلالی، نقص فنی و نبود زیر ساخت در بعضی از واحد‌های مسکن مهر باعث خالی ماندن آن شده است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از واحدهای  مسکن مهر خالی مانده اند. از جمله علت خالی ماندن این واحد ها نقص فنی است که مالکان نیز باتوجه به قیمت های امروز توانایی کامل کردن این واحد ها را ندارند وبعضی از  واحد هایی که جدیدا تحویل مالکان می شوند کامل نیستند و حتی بعضی از این واحدها فاقد امکانات از جمله درب ورودی،کابینت، انشعابات و اتصالات برقی است و همچنین داخل خانه ها نیز نقاشی نشده است.

بعد از اینکه چند واحد مسکونی را به طور سرزده بازدید کردیم سراغ یکی از افرادی که واحد مسکن مهر خود را به تازگی دریافت کرده بود رفتیم.

این مالک در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این خانه تکمیل نیست و نرخ های فعلی حدود پنجاه میلیون تومان باید هزینه کنم تا نواقص این واحد را برطرف کنم، در نتیجه به ناچار مستاجر هستم و این واحد مسکونی هم خالی مانده است.

بعد از صحبت با این مالک و پرس و جو از مشاوران املاک شهر جدید پرند متوجه شدیم، از دیگر دلایل خالی ماندن این خانه ها می توان به نبود امکانات رفاهی و زیر ساختی این واحدها  اشاره کرد،کمبود مدرسه، مراکز بهداشتی و مواردی دیگر که زندگی برای ساکنان این مناطق را سخت تر کرده است.

مسکن مهر

علت دیگر خالی ماندن این خانه ها جولان دلال ها در بازار مسکن است، خانه های تکمیل نشده را می خرند و نگه می دارند، فروش خانه های تکمیل نشده راحت تر است به این دلیل که مالک با سلیقه خود، خانه را طراحی می کند در صورتی که باید واحدهای مسکن مهر به صورت کامل تحویل متقاضیان واقعی شود.

همین دلالی ها باعث افزایش قیمت مسکن مهر در این چند سال شده است. رای مثال واحد مسکونی مهری که سال گذشته 280 میلیون تومان به فروش می رسیده حالا با این دلالی به 440 میلیون تومان یعنی چیزی حدود دو برابر تبدیل شده است.

اما راهکار مقابله با این دلالی ها چیست، به نظر می رسداجرای قانون مالیات برخانه های خالی می تواند جولان دلال ها در این بازار را تا حدودی کنترل کند.

لازم به ذکر است برخی از متقاضیان واقعی به دلیل نقص فنی و امکانات رفاهی قادر به سکونت در واحدهای خود نیستند که باید تمهیداتی دررفع مشکل آنها اندیشیده شود و گرنه دریافت مالیات از این واحدها، اجحاف به این قشرم محروم خواهد بود.

امنیت هم از دیگر علت های خالی ماندن این خانه ها است. با مراجعه به فاز ۶ مسکن مهر پرند تعداد، زیادی واحد خالی در این قسمت مشاهده شد، حیوانات وحشی مانند سگ،شب ها تردد زیادی در نزدیکی این خانه ها دارند که خطرات جانی برای افراد دارد و آرامش روانی را از آنها سلب کرده است.

یکی از ساکنین فاز ۶ مسکن مهر پرند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:دو ماه پیش چند سگ دخترم را دنبال کردند، خداروشکر اتفاقی نیفتاد ولی دخترم از آن موقع خیلی ترسیده و به ندرت بیرون می رود. بیشتر شب ها و صبح  خیلی زود این حیوانات نزدیک مناطق مسکونی هستند.

دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت ۷۰درصدی تحویل دولت یازدهم داد، اما دولت یازدهم اقبالی به مسکن مهر نشان نداد، طرحی که توانست بسیاری از افرادی که توانایی خرید خانه، نداشتند را خانه دار کند.

بعضی از واحد‌های تحویلی در اواخر دولت دوازدهم فاقد زیر ساخت‌های لازم از جمله مدرسه، مراکزبهداشتی و درمانی و هستند، بعضی از این واحد‌ها بصورت خام و بدون امکاناتی مثل درب ورودی، اتصالات برقی و دیگر مسائل هستند که باعث شده این واحد‌ها خالی بماند.

اکنون که رئیس جمهور سیزدهم مشخص شده و درآستانه شروع به کار قرار دارد لازم است قبل از شروع هر طرحی برای مسکن واحد‌های قبلی را تکمیل کند و همزمان با افتتحاح مسکن امکانات رفاهی لازم رانیز فراهم کند تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مدرسه..بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
از ناقصم ناقص تره
آخرین اخبار