فعالیت شش مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت شش مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر و یک مرکز کاهش آسیب در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اداره‌کل امسال، طرح‌های مقابله و پیشگیری در حوزه مواد مخدر را با اولویت انجام می‌دهد و پارسال طرح پازک «پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان» را ویژه یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار در محله‌های آسیب‌پذیر و خانواده‌های دارای پدر معتاد، اجرایی کرد.

او افزود: ۱۸ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان وجود دارد و هم‌اکنون یک مرکز جامع درمان و بازتوانی ویژه در شهر گندمان فعالیت دارد که در این مرکز، فرد معتاد به‌مدت ۱۵ روز سم‌زدایی و سپس در مدت ۴۵روز مراحل درمان روانی و حرفه‌ای‌آموزی را سپری می‌کند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: دوره درمان کامل در مرکز جامع درمان و بازتوانی یکسال است و پس از این مراحل، فرد بهبودیافته برای ایجاد اشتغال و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

او گفت: هم‌اکنون شش مرکز شش مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر و یک مرکز کاهش آسیب نیز در استان فعالیت دارد.

عسگری تصریح کرد: امسال همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، تعرفه‌های مشاوره‌های درمانی و راهنمایی به خانواده‌ها و همچنین هزینه‌های پذیرش در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان کاهش می‌یابد و همچنین انواع خدمات روانشناسی در مراکز زیرمجموعه این‌اداره‌کل در استان با تخفیف ارائه می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از بهزیستی استان انواع خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند که ارائه این میزان خدمات پارسال به چهار هزار و ۶۲۶ نفر بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار