حفظ منابع طبیعی یک وظیفه ملی است

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست.

اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با تاکید بر حفظ و توسعه منابع طبیعی گفت: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه  ملی است وهمه مردم، دستگاه‌های اجرایی درآن نقش مهمی دارند و باید دراین جهت از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

او بیان کرد: باید با کسانی که به صورت غیرقانونی عرصه‌های منابع طبیعی را تخریب وتصرف می‌کنند برابر قانون برخورد قضائی شود.

خزائی با اشاره به اینکه بهره برداری از جنگل‌ها و بیشه‌های طبیعی به عنوان ثروت عمومی براساس قانون و مقررات مربوطه دراختیاردولت است، خواستارهمکاری بیش از پیش مردم، بسیج سازندگی، هلال احمر، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها برای جلوگیری از هرگونه تصرف منابع طبیعی شد.

او با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ این ثروت ملی اظهارداشت: انتقال منابع طبیعی پایدار به نسل‌های آینده از مهم‌ترین وظایف جامعه است و همه ما در این جهت باتوجه به جایگاهی که داریم مسئول هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی توسط افراد سود جو گفت: حفاظت از منابع مهمترین وظیفه ما است، بر ضرورت حفظ اراضی ملی تاکید کرد.

او گفت: باید با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی ویگان حفاظت منابع طبیعی از تصرفات اراضی ملی پیشگیری کنیم وافراد زمین خوار را شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت بالای کار یگان حفاظت منابع طبیعی، ابراز داشت: این یگان مسوولیت مراقبت و صیانت از نزدیک به ۵۰ درصد اراضی استان را برعهده داردو کمبود نیرو در کنار نداشتن ساختار مناسب ازمشکلات قدیمی یگان حفاظت به شمار می‌رود که امیدواریم به زودی این مشکلات مرتفع وشاهد تحولی در یگان حفاظت ونهایتاً حفظ وحراست از منابع طبیعی باشیم.

خزائی ضمن تاکید برلزوم همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تصرف اراضی ملی وپیشگیری از حریق در جنگل‌ها ومراتع گفت:برای تقویت ضریب حفاظتی اراضی ملی استفاده از بی‌سیم، راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش اطفای حریق، نصب چی پی اس خودروها، نصب دوربین در مناطق بحرانی و حساس در دستور کار قرار گرفته است.

او مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این خصوص را نخستین رویکرد سازمانی در امر حفاظت از منابع طبیعی خواند و افزود: نوآوری، خلاقیت و اصلاح فرآیند‌ها از شاخصه‌های لازم وضروری برای حراست از انفال است که یگان حفاظت می‌تواند در کنار تامین و تجهیز نیرو‌های حفاظتی از عرصه‌های منابع طبیعی محافظت کند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.