رسیدگی به ۳۷۴ هزار پرونده قضایی در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۳۷۴ هزار پرونده قضایی در کردستان رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان به ورود بیش از ۳۷۱ هزار پرونده در سال ۱۳۹۹ به دادگستری استان اشاره کرد و افزود: طی همین مدت تعداد ۳۷۴ هزار فقره پرونده از آمار موجودی دادگستری استان کسر شد، ولی اعتقاد بنده بر این است که این حجم پرونده زیبنده مردم اخلاق‌مدار و خونگرم استان کردستان نیست.

او اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه شاهد کاهش حجم پرونده‌های وارده به دادگستری باشیم.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در ادامه با تاکید بر پیگیری حقوق عامه در دستگاه قضایی استان تاکید کرد: دستگاه قضایی کردستان خود را مکلف به اجرای سند تحول قضایی می‌داند چرا که این تحول موجب اعتماد عمومی می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که حقوق عامه تمامی ابعاد زندگی افراد را در بر می‌گیرد.

او از اجرای قانون حدنگار و تثبیت مالکیت و صدور سند برای تمامی اراضی ملی و دولتی استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۹ و با اجرای طرح پایش زندانیان در کردستان، ۳۸۴ زندانی آزاد شده و به زندگی عادی خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به وصول بیش از یک هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی و پیگیری آن در سال گذشته توسط اداره بازرسی استان تصریح کرد: با ورود سازمان بازرسی استان به حوزه معاملات دولتی اعم از مزایده‌ها و مناقصه‌ها از اموال دولتی به ارزش حدود ۳۲۵ میلیارد تومان با لغو یا تجدید معاملات صیانت به عمل آمد.

او از نصب ۱۵۰ سری تجهیزات ویدیوکنفرانس در شعب دادگستری استان خبر داد و افزود: هم اکنون نیمی از شعب قضایی در دادگستری استان به تجهیزات دادرسی الکترونیک مجهز هستند و این اقدام موجب کاهش هزینه و زمان شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.