تشکیل ۳۲۱ هزار پرونده در محاکم قضایی استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل ۳۲۱ هزار پرونده در محاکم دادگستری استان قزوین در سال گذشته خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل ۳۲۱ هزار پرونده در محاکم دادگستری استان قزوین در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد پرونده از سوی ۱۹۰ قاضی در حال رسیدگی است.

وی افزود: از بین حدود هزار و ۴۰۰ پرونده مورد اعتراض قرار گرفته، پس از بررسی از سوی دادگستری استان، رأی صادر شده برای تنها حدود ۵۰ پرونده خلاف شرع تشخیص داده شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲ هزار عنوان مجرمانه داریم که ۲۶ عنوان مجرمانه، حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های تخصصی دادگستری را تشکیل می‌دهند و شعب قضایی استان بر اساس تخصص قضات و کارکنان دستگاه قضایی، چینش شده است.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم است و در طول چند سال اخیر به صورت فعال در حوزه رسیدگی به حقوق عامه مردم، ورود کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال، با ورود دادگستری استان به موضوع آزادراه قزوین، ۲۴۰ میلیارد تومان به خزانه دولت و بیت المال برگردانده شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دادگستری استان قزوین رتبه نخست صیانت از منابع آب در کشور را از آن خود کرده است، تصریح کرد: رسیدگی و ساماندهی به سایت پسماند محمدآباد، تخریب ۶ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی استان، انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و صیانت از منابع آب زیرزمینی از جمله فعالیت‌های دادگستری استان قزوین در زمینه حفظ حقوق بیت المال است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در روز برگزاری انتخابات، حدود ۷۰ نفر شامل ۳۲ نفر در مرکز استان قزوین و الباقی در شهر‌های استان، به دلیل تخلف از قانون، تحت تعقیب بودند و برای نخستین بار، کاندیداهایی، تا پایان برگزاری انتخابات، تحت نظر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: اگر تخلف در سرنوشت انتخابات اثرگذار باشد، قطعاً به صورت قانونی با متخلفان، برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت : عملکرد دادگستری استان قزوین قابل قبول است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار