رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

اهدای تجهیزات به بخش بیماران دیالیزی در شهرستان ایلام

کریمیان گفت: علاوه بر وجود دستگاه‌های متعدد در بخش دیالیز شهرستان ایلام، سه دستگاه جدید دیالیز نیز امروز به این مرکز اضافه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان، بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تجهیزات به بخش بیماران دیالیزی شهرستان ایلام اهداء شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جریان آیین اهدای این تجهیزات به بخش بیماران دیالیزی، گفت: خوشبختانه در تمام شهرستان‌های استان و حتی شهرستان‌هایی که فاقد بیمارستان هستند، مرکز دیالیز وجود دارد.

او ادامه داد: علاوه بر وجود دستگاه‌های متعدد در بخش دیالیز شهرستان ایلام، سه دستگاه جدید دیالیز نیز امروز به این مرکز اضافه شده‌ است.

او مطرح کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا ، برای بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا دستگاه جداگانه در نظر گرفته شد تا از ابتلای سایر افراد دیالیزی به این بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون بیماران دیالیزی توسط دانشگاه انجام‌شده است.

او اظهار کرد: مشکلی که بیماران دیالیزی دارند این است که معمولاً چهار تا شش ساعت دیالیز آنان طول می‌کشد و تخت‌های موجود تخت‌های خشکی هستند که بیمار بر روی آنان احساس راحتی نمی‌کند ، لذا برای راحتی این بیماران اقدام به خرید سه تخت چهار شکن شده که بیماران بتوانند به راحتی بر روی این تخت‌ها دیالیز شوند.

او ادامه داد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و انجمن حمایت از بیماران کلیوی این تجهیزات جهت رفاه و راحتی هر چه بهتر بیماران در اختیار بخش دیالیز در شهرستان ایلام قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین یک دستگاه دیالیز جدید نیز در همین هفته تحویل گرفته‌ایم که در اختیار یکی از شهرستان‌ها که نیاز به دستگاه جدید دارد، قرار می‌گیرد.

در ادامه نیز کیخاوندی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان ضمن تشکر از توجه و حمایت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری در راستای تهیه این تجهیزات، گفت: در استان ایلام ۳۸۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که تحت حمایت این انجمن قرار دارند.

او با اشاره به این‌که بیماران دیالیزی معمولاً در هفته سه بار برای انجام دیالیز مراجعه می‌کنند، افزود: خوشبختانه واکسیناسیون بیماران دیالیزی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و هزینه‌های درمانی، دارو و آزمایش‌های مربوط به بیماران کلیوی نیز رایگان انجام می‌شود.

او ادامه داد: در جهت رفاه و آسایش بیماران دیالیزی، در تمام شهرستان‌ها بخش دیالیز وجود دارد که از مراجعه بیماران به مراکز استان جلوگیری نموده‌ است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.