کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

برنامه مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل نداشته‌ ایم

کارشناس اقتصادی در حوزه حمل و نقل گفت: موضوع نوسازی در دستور کار دولت نبوده و اکنون باید این موضوع دنبال شود که البته نیاز به برنامه‌ریزی دارد. 

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم زاده کارشناس اقتصادی حوزه حمل و نقل گفت: نوسازی بحث مهمی است و باید ابعاد مختلف در آن دیده شود، چرا که یکی از عوامل کشتار وسیله نقلیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان در یک تا ۲ سال گذشته مورد توجه نبوده است، گفت: به جرات می‌توان گفت از اوایل دولت نهم که بخش بزرگی از ناوگان حمل و نقل نوسازی شد، تا کنون بخش ناوگان حمل و نقل نوسازی نشده و به این موضوع توجهی نشده است و طرحی برای نوسازی نداشتیم.

متاسفانه موضوع نوسازی در دستور کار دولت نبوده است

کارشناس اقتصادی حوزه حمل و نقل ادامه داد: در حال حاضر نیز طرحی مشخص برای نوسازی ناوگان نداریم و می‌تواند دلیل این باشد که متولی ندارد. عمر ناوگان اکنون بالای ۱۰ سال است ضمن اینکه ما قانونی داریم به اسم قانون توسعه حمل و نقل و کارگروهی برای آن نیز تشکیل شده است که بحث نوسازی را دنبال می‌کند و معمولا موضوعات دنبال شده رها می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید

جزئیات سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران/ اتوبوس معاینه فنی داشته است


حاتم زاده افزود: در کنار این آئین نامه، آئین نامه‌ای داریم که به قانون هوای پاک باز می‌گردد که اکنون این قانون عملا لغو شده است. البته اقدام به اسقاط ناوگان هم نمی‌کنند که می‌تواند بسیار اثر گذار باشد، یعنی لغو آئین نامه‌ها نیز بسیار موثر است. بنابراین آن چیزی که باید اجرایی می‌شد، اجرا نشده است!

این کارشناس اقتصادی حوزه حمل و نقل ادامه داد: توان فنی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور وجود دارد، اما بحث تامین مالی مطرح می‌شود. موضوع نوسازی در دستور کار دولت نبوده و اکنون باید دنبال شود و نیاز به برنامه ریزی دارد.

او در پایان تصریح کرد: طرح جامع حمل و نقل در کشور نداریم. موضوعات زیادی در نوسازی وجود دارد که به آن توجه نشده است، به طور مثال بحث افزایش خطوط ریلی مطرح است که در طول ۴۰ سال تنها ۲.۵ درصد افزایش یافته است، با وجود اینکه بسیار مطلب مهمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار