قاره‌ای که کرونا اوضاع خطرناکی برای کشور‌های آن ایجاد کرده است

یک مقام مسئول در سازمان جهانی بهداشت نسبت به وخامت اوضاع کرونا در کشورهای آفریقایی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، مایکل رایان، مدیر برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که با گسترش گونه‌های جهش‌یافته عفونی و میزان واکسیناسیون بسیار پایین، روند ابتلا به کرونا در آفریقا "بسیار بسیار نگران کننده" است.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سازمان جهانی بهداشت، در هفته منتهی به ۱۳ ژوئن ۱۱۶۵۰۰ عفونت جدید در آفریقا ثبت شده است که ۲۵۵۰۰ مورد بیشتر از تعداد ثبت شده در هفته قبل است.

در برخی کشور‌های این قاره، تعداد آسیب‌ها دو برابر شده و در کشور‌های دیگر آن نیز موارد ابتلا بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا پیش از این هشدار داده بود که موج سوم اپیدمی با گسترش گونه‌های جهش یافته ویروس "در حال تشدید و تسریع" در این قاره است و خواستار افزایش عرضه واکسن در این کشور‌ها شد.

رایان تصریح کرد که این قاره از دیگر قاره‌ها آسیب پذیرتر است، زیرا واکسن بسیار کمی علیه Covid دریافت کرده است، در حالی که اروپا و ایالات متحده آمریکا تعداد واکسن‌های مناسبی را برای بازگشت به زندگی عادی دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان جهانی بهداشت گفت: "واقعیت تلخ این است که ما منطقه‌ای را که شاهد گونه‌های مسری‌تر کرونا هستند و تعداد زیادی از جمعیت آسیب‌پذیر را داراست، بدون واکسن رها کرده‌ایم."

وی افزود: "این نتیجه توزیع ناعادلانه واکسن‌هاست. در آفریقا، فقط ۱ درصد از مردم واکسینه شده‌اند."

تاکنون آفریقا کمتر از سایر مناطق جهان تحت تأثیر اپیدمی قرار گرفته است، اما این بدان معنا نیست که همچنان ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عراقی
۱۲:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بی عدالتی شده
آخرین اخبار