یارانه در دولت جدید چگونه پرداخت می شود؟

نگاه های جامعه در بسیاری از موارد اقتصادی به روی کار آمدن دولت جدید است و این بین سوالات زیادی درباره یارانه ها نیز مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه طی هر سال همان عملکرد دولت ها در توزیع عادلانه ثروت است. دولت ها که با نام تبصره ۱۴ اقدام به پرداخت یارانه نقدی به قشرهای مختلف جامعه می کنند به خاطر ضعف های اجرایی این قانون مورد نقد بسیاری قرار گرفته اند.

توزیعی که از فقیر تا غنی را شامل شده و متاسفانه همچنان نیز بدون در نظر گرفتن طبقات جامعه و سفره های معیشت مردم به همه پرداخت می شود.

نباید غافل از این شد که یکی از عوامل افزایش حمایت های نقدی دولت ها از اقشار مختلف جامعه، افزایش تورم و همچنین کاهش قدرت خرید جامعه است چه بسا هدف اصلی هدفمندسازی یارانه ها در این میان گم شده و صرفا دولت ها در تلاش برای تقویت سفره مردم هستند.

یارانه در کشور ما از اواخر دهه ۸۰ با پرداخت ۴۵ هزار تومان در ماه به هر نفر آغاز شد. طی سال های متوالی این رقم تفییر نکرد و تنها ۳ میلیون نفر از پر در آمدها حذف یا خود انصراف دادند.

یارانه در سال 1400
 
تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ها به حذف پر درآمدها تاکید داشت اما این ردیف از بودجه عملیاتی نشد.دومین مرحله با تغییر قیمت بنزین و سومین مرحله نیز با اوج گیری کرونا به حمایت از مردم آمد.

یارانه بگیران جدید راه هستند

امید حاجتی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: امسال منابع ما برای پرداخت یارانه ۳۵ درصد رشد کرده است. سال گذشته منابع ما ۲۵۰هزار میلیارد تومان بود که  امسال به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: وظیفه ما در ثبت نام های جدید تحویل گرفتن لیست نهایی از وزارت رفاه است و بعد از طی شدن مراحلی نظیر آزمون وسع و صحت سنجی ها ملزوم به پرداخت یارانه به فراد جدید هستیم.

وی افزود: نزدیک ترین زمانی برای ثبت نام یارانه بگیران جدید یک یا دو ماه آینده است.

حاجتی گفت: منابع ما از محل شرکت ها و نهادهایی که زیر نظر شرکت ملی نفت ایران گرفته تا شرکت گاز منابع ما را تامین می کنند. ما تنها شرکت دولتی هستیم که هیچگونه محصولی روابه عنوان فروش نداریم که بخواهیم از مردم پولی دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: امسال رشد پیش بینی شده در مصارف به گونه است که در ۶ ماه اول ما رابه سختی بندازد زیرا به دلایل گفته شده میزان درآمد منابع ما تحت کنترل ما نیست. درست است که مقدار یارانه تعلق یافته به سرپرست خانوار مبلغ ناچیزی است اما نکته مثبت اینجاست در زمان واریز یارانه ها مقدار تراکنش های بانکی افزایش می‌یابد و این بیانگر این است که وزن اهمیت این مقادیر اندک پیش سرپرست خانوار بسیار بالا است.

این مقام مسئول گفت: علاوه بر این پرداختی ها، پرداخت مستمری بگیر ها و کمیته امداد و بهزیستی را هم داریم. مقدار پرداختی ما به بهزیستی ها و کمیته امداد حدود ۳۳۸ درصد رشد کرده است که باید پرداختی ها به موقع باشد باوجود اینکه منابع مصرفی ما ۳۵ درصد رشد کرده است.

او ادامه داد: پرداختی دیگر مربوط به بنیاد شهیدان و ایثارگران است، برخی از منابع جنبه حقوق دارد همانند پزشکان خانواده که باید به آن توجه شود. یک پرداختی مربوط به خرید تضمینی گندم است که در ۶ ماه انجام می شود و پیش بینی شده است که ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع را اختصاص بدهیم و اگر به موقع نتواتیم این منابع را پرداخت کنیم چند خطر ما را  تهدید می کند از جمله اینکه امکان دارد دلالان گندم ها را جمع آوری کرده و به خارج از کشور انتقال دهند و یا اینکه کشاورزان در سال بعد راغب به کشت گندم و جو نباشند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: پرداختی دیگر مربوط به خرید تضمینی آب است  که در برخی مناطق جنوبی همانند بوشهرکه اگر به موقع پرداخت نباشد امنیت آب شرب این مناطق را به خطر می اندازد. خرید نهاده های دام و کشاورزی و چای از دیگر پرداختی ها است.

حاجتی  ادامه داد:در بحث حوزه سلامت یکی از موضوعات مهم  طرح تحول  سلامت است.

مراحل ثبت نام یارانه بگیران جدید

وی درخصوص چگونگی قرارگرفتن در لیست یارانه بگیران گفت: پس از ثبت درخواست و ثبت نام در سایت سازمان رفاه بعد از راستی آزمایی ها و کسب اطلاعات از میزان دارایی ها و درآمدها در صورت تایید اسامی افراد به این سازمان داده می‌‌شود و حداکثر بعد از گذشت ۱ ماه اعطای یارانه صورت می‌گیرد.

او افزود: تعداد ۷۷ میلیون نفر  یارانه سرپرست خانوار دریافت می کنند و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می کنند.

همچنین وی عنوان کرد که تمام کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می کنند یارانه سرپرست خانوار را هم دریافت می کنند.

یارانه های نقدی تورم زاست

حاجتی ضمن ارائه یک راهکار در رابطه با چگونگی بهبود پیداکردن وضع معیشتی مردم گفت: ما در یک بررسی و آزمایش به این نتیجه رسیدیم که اگر میزان یارانه پرداختی را ۲ برابر کنیم میزان تورم افزایش می‌یابد و میزان رفاه مردم کاهش. در صورتی که اگر میزان درآمد دریافتی را ۲ برابر کنیم میزان تورم کاهش پیدامی‌کند و میزان رفاه افزایش می‌یابد.

صحبت های کارشناسی شده رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز نشان می دهد سیستم پرداخت یارانه در کشور ما با مشکلات متعددی از جمله ضعف بانک اطلاعاتی در شناسایی افراد، پرداخت های ناعادلانه به اقشار و همچنین ازدیاد پرداخت های نقدی همراه است. 

اما نباید از صحبت های رئیس جمهور منتخب برای بهبود وضعیت معیشت مردم نیز غافل شد.

یارانه ها هدفمند می شوند؟

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که از یک ماه آینده کار خود را در پاستور آغاز می‌کند شش برنامه معیشتی برای کاهش هزینه‌های خانوار دارد.

یکی از وعده‌های معیشتی او اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است. در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


گفته شده که طرح کارت اعتباری از آذر امسال اجرایی می‌شود. همچنین ساخت چهار میلیون مسکن نیز یکی دیگر از این شش وعده ابراهیم رئیسی است.

در پایان، باید به این نکته تاکید داشت که در تمام دنیا نظام یارانه ای عملیاتی می شود اما بانک های اطلاعاتی قوی و نقطه زنی های دولت ها برای حمایت اقشار ضعیف جامعه با دقت بیشتری انجام می شود چه بسا از پرداخت یارانه های پنهان برای بسیاری از اقلام نیز جلوگیری شده و هزینه های آن صرف ساخت و عمران می شود. در نهایت باید به این نکته توجه شود که فراهم آوری زیرساخت های مناسب برای رفاه عمومی خود پله ای برای کاهش فقر و همچنین از بین بردن فاصله طبقاتی است.

گزارش از نرگس معززی حور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۰:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
یارانه رو قطع کنید راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
یارانه رو حذف کنید
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حذف نمیکنند این بهانه تورم هسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
همین ۴۵ هزار تومنم ندید دیگه خیالتون راحت بشه . بابا خسته شدیم به خدا . همین یارانه دادنشونم هم معلوم نیست چی به چیه . طرف اندازه دنیا داره یارانه معیشتی میگیره یکی هم مثل ما که هیچی نداریم بهمون تعلق نگرفته . جگع کنین این کارا را ‌. مرغ یارانه اییتون اصلا به مرغ نمیخوره . صد رحمت به جوجه . دو ساعت وایستا تو صف اونوقت دو تا مرغ بهت تعلق میگیره اونم مثل جوجه . بابا خسته شدیم . این دفعه به خاطر حاج قاسم رای دادیم خدا کنه ۴ یا ۸ سال دیگه کاری نکنین که دیگه رای ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اون همه محسن رضایی میگفت اگر رییس جمهور شوم نفری 450 هزارتومان واقعا به هر خانواده پول میده ( حتی قسم خورد) ولی کو گوش شنوا. حالا به همین 45 هزارتومان یارانه گرفتن خوش باشید.
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
محسن رضایی میگفت گفتن تا عمل کردن فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
حضرت علی هم بیت المال را مساوی تقسیم می کرد وکاری به فقیروغنی بودن نداشت با ید از ثروتمند متناسب با درآمدش مالیات گرفت وجلوفرارمالیاتی واختلاس ها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۸:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
هشت سال یارانه دست نخورد و افزایش نداشت ، پس چرا باز تورم زیاد شده و کالاها نرخ افزایشی سرسام آور دارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یارانه ها هنوز دست نخورده اینجوری تورم داریم
وای به اون روزی که مبلغ یارانه افزایش پیدا کنه
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا باز تورم زیاد شده ?میخوان پول ایران را از میان بردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من واقعا نمیدانم اطلاعات وزارت رفاه جهت پرداخت یارانه از کجا جمع آوری میشه پسر دایی من 2 تا ماشین داره که سندش رو به اسم خانمش کرده خونه اش رو فروخته و رفته بهترین نقطه یک خونه ویلایی اجاره کرده و میگه مستاجرم ولی بیا ببین چه خونه ایی با تمام امکانات رفاهی 3 دست مبل فرشهای ریز بافت افشار و کلی لوازم لوکس دیگه که فقط با فروش لوازم منزلش میشه 2 تا آپارتمان مثل واحد ما خرید بعد هم میگه مستاجره و تمام یارانه ها هم بهش تعلق گرفته !!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیده فاطمه
۰۱:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باعرض سلام وتبریک خدمت شما آقای رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران برای ثبت نام این عزیزان اول سرپرست خانوار دوم جوان بیکار سوم کسانیکه در خانواده بیمار دارند چهارم درخانه هاافراد پیر زندگی میکنند پنچم تعداد کودکان مخصوصا نوزادان که باعث مشود ایران ازپیری به جوانی ثبت شود تا حق مظلوم خورده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
براچی به پولدارها یارانه میدن ؟ پدرشوهر من یه خونه۲ میلیاردی داره با یه ماشین۳۰۰ ملیونی و یه جا مغازه و کلی پول تو حساباش . اونوقت یارانه هم بهش میدن . خب بابا همینو بدین به اون بدبختی که نمیتونه یه میوه برا زنو زندگیش بخره . درست شناسایی کنید فقیر و غنی رو
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یارانه هم بهش نمیدن یارانه هم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
با سلام من خودم متاهلم بچه هم دارم ولی هنوز خبری از یارانه معیشتی نشده هروقت هم که میخایم کاری کنیم واسه یارانه میگه برای شما یارانه معیشتی تعلق نمیگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه رو اگه بیشتر کنن تورم هم میره بالا تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
با سلام
راه علاج این نیست که مبلغ یارانه نقدی بالا بره
بلکه اولا یارانه باید و فقط غیر نقدی باشه و شود
ثانیا این یارانه غیر نقدی بدست نیازمندان واقعی برسد
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
نمیدونم شما بگید
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نمیدونی? نادونی
Iran (Islamic Republic of)
حسینعلی صفری
۱۹:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
من مستمری بگیر حداقل هستم و37 ماه یارانه دادند همان اوایل دولت اقای روحانی گفت هرکس یارانه میخواهد برود ثبت نام کند که نیاز مندم من ثبت نام کردم ولی پیام برام نیامد بجز همین مستمری چیزی دیگر ندارم به نظر میرسد قرعه کشی کردند وحذف کردند تازه من خدمات مرکز بهداشت بودم ان موقع از من قطع شد ولی دندان پزشکان وپزشکان کارشناسان همه میگرفتند فرمانداری فلاورجان استانداری اصفهان رفتم گفتند جامانده ای در صورتی که برگه ثبت نام کامپیوتری دادند سال 93قطع شد درضمن ان موقع بچه ها من باخودم بودند انها ازدواج کردند به انها نیز نمیدهند عدالت نیست یارانه سرمایه دار میگیرد ولی ضعیفها خیر
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
گدایی بسه حسینعلی صفری
France
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه رو افزایش بدید کمر مردم شکست. چیه آخه 45 هزار تومان نفری در ماه پرداخت میکنید !!! 45 هزار تومان یک وعده ناهار برای یک نفر میباشد. ایران این همه ثروت نفت و گاز داره کجا میره این پول ها...به نظرم باید نفری 400 هزارتومان یارانه پرداخت کنند به فقرها.
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
از کجا بیارن افزایش بدن?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
به جای مواجب دادن به امثال تو که جیره خوار دولتی و پستهای اینچنینی میزاری یارانه بدن به نیاز مند ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به انهایی که حقوق یا مستمری بگیر هستند حقوق کافی بدهید یارانه ندهیدالبته مثل موارد گذشته کلک نزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه باید حذف شود
مردم گدا محور نباید بار بیان
مشکل در تولید،اشتقال و نقدینگی ست
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
{اشتغال }.به جمله بندی واملای خودت رسیدگی کن . { اشتغال هم خانواده شغل } {مردم گدا محور نباید بار بیان ؟||| } گدا محور بودن یعنی مردم به دور گدا ها جمع شدند و
توجه ی آنها به گداها است.
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
گدا بی گدا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بسیاری از کسانیکه من میشناسم با درآمد بالای ۲۰ملیون مستحق دریافت یارانه نیستند تازه خودشون هم اقرار میکنن ومیگن وامی که به ما پرداخت شده تا مستهلک نشه یارانه مون قطع نخواهد شد وجزو ضعفا هستیم واقعا به بانک اطلاعاتی دولت باید آفرین گفت
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مستحق دریافت یارانه نیستند ولی گداین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بابای ریسی هم بیاد نمیتونه جلوی تورم رو بگیره دلار 24600 سکه 10500
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باباش مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
من نزدیک بیست ساله زیر پوشش بهزیستی هستم سال اول چند ماهی چندتومن به حسابم ریختند بعد هم قطع شد و دیگه خبری نشد و الان فقط اسم من جزو یارانه بگیران بهزیستی هست ولی چیزی بحساب من ریخته نمیشه لطفاً به این مسئول برسونید
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این مسئول کیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
همین یارانه احمدی نزاد باعث تورم شدید در ایران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
به خدا راست میگی . این یارانه احمدی نژاد این بلا را سر ما اورد . خدا ازش نگذره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مردم چقدر ساده اید این یارانه ای که به ما میدن هیچی نیست قرار بود یارانه بدن تا قیمت ها ثابت بمونه ولی چه اتفاق افتاد یارانه پرداختی ثابت موند قیمتها سرسام آور افزابش یافت و هنوز هم ادامه دارد تا دو سه سال آینده دیگه با ۴۵ تومن حتی یه آدامس هم نمیتونیم بخرید بعد هم که خود بخود یارانه رو پرداخت نمی کنند و میگه به علت اینکه تراکنشهای زیر ۱۰۰تومن بود نمیشه یارانه ها رو پرداخت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
باید یارانه هر نفر ایرانی ۴ملیون تومان بشود .چرا که از اغاز یارانه تورم از روزانه به ساعتی وحالا ثانیه ای شده و هنوز این یارانه هیچ تغییری نکرده نسبت به گرانی ها از دهه ۸۰ که یارانه شروع شد حساب کنید شاید بیشتر هم باید داد
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۸:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
این یارانه ما لم یلد و یولد است جانم
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
باید یارانه هر نفر ایرانی ۴ملیون تومان بشه چه??? گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
تا دهک 7 گروههای فقیر و متوسط هستند ، از 7 به بالا دستشان به دهان شأن می‌رسد ، دهک های 8 9 10 را حذف کنید اما بقیه نه ، خیلی ها با همین یارانه ها هزینه های آب و برق و گاز و تلفن خود را می دهند ، در ضمن کارت اعتباری فایده ندارد بعداً باید پول را برگردانید ، اگر یارانه را خوب ندهید به این 7 دهک ، ضرر می کنید ، سطح نارضایتی از دولت بالا می رود،
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
450000تومان محسن رضایی وقسم خوردنش کجا ووام قرض الحسنه دادن رییسی به اسم رفاه کجا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه را بیشتر کنید (وعده اقای رضایی 450 تومان را عملیاتی کنید)
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اقای رضایی عملیاتی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه رو باید درست و حسابی بدهید
مثلاً طرف 10 میلیون حقوق می گیره و یارانه هم می گیره و جالبش اینجاست که با اون آدمی که حقوق 1 میلیونی می گیره یکسان یارانه می گیره. این خیلی خیلی بده
باید پلکانی داده بشه تا اون فردی که حقوق پایین می گیره هم بتونه نفسی بکشه نه اینکه فقط داراها بتونن حال کنند
یارانه برای افراد کم درامد است وگرنه اگر خود من هم حقوق کافی می گرفتم دیگه چه نیاز به یارانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۱۵:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
خواب دیدی خیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مگه حقوق يك ميليوني هم داريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز من دارم شعبه بیمه کار میکنم 800 تومن شما میگی مگه حقوق یک میلیونی هم داریم خوش بحالت از همه جا بی خبری.چاره ای ندارم خودم باید مخارجمو بدم از اونورم کار نیس بیگاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
چرا سعی میکنید پولدارا رو فقیر کنید.سعی کنید فقیرا رو پولدار کنید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فک نکنم حقوق یک میلیونی داشته باشیم ..بنده معلم هستم و حقوقم با 25 سال سابقه و مدرک لیسانس 11 میلیونه ..خدا بده برکت ..با یارانه میشه 1145هزار تمن
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
هادی ( معلم بیسواد ) 11,000,000+45,000= 11,045,000تمن!!!! نمیشه 1145هزار تمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آقای هادی ‌خدا بده برکت . بیا اونوقت معلما مینالن که به ما چیزی نمیدن . بیا برو ببین اون شرکتیای بدبخت چقد میگیرن . معلمی ولی انگار از چیزی خبر نداری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اگریارانه نقدی راقطع کنند و کارت خرید بدهند اونوقت زن بدسرپرست همون چندرغاز هم ازدستش می‌ره و موقع نیاز دست به دامن کی بشه لطفاً تصمیمی که میگیرید از همه زوایا بسنجید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
یارانه در دولت جدید چگونه پرداخت می شود؟ انشاءالله که سخاوتمندان و صحیح و عادلانه نسبت به تورم و گرانی قیمتهای اجناس پرداخت کنند .
اگر خدای نکرده دولت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عادل خردمند سخاوتمند نظر بلند دانا و توانا اشتباهات دولتهای قبل رو در امور مالی اقتصادی معیشتی برای ملت مستضعفین پیاده سازی کنند چهار سال آینده میزان مشارکت کمتر از نصف جمعیت مشارکت کننده در رای گیری 1400 خواهد شد در این چهار سال ایشان باید تا می توانند با هر طریق ممکن و غیر ممکنی نظر و اعتماد منفی ملت را به دولت برگردانند و به مثبت تغییر و تحول دهند و این کار با خساست و نظرتنگی و بخلورزی و جناح بازی و باندبازی صورت نخواهد پذیرفت مستضعفین باید از هر لحاظ احساس کنند تغییر و تحول در امورات زندگیشان پیش آمده و رو به پیش هستند نه رو به پس رفتهای ویرانگرانه مالی و اقتصادیشان بنظر بنده حقیر باید ایشان در این چهار ساله آینده پیش روی بسیار حساس و این پیچ بسیار لغزنده و خطرناک حیاتی باید بسیار دقت کنند و از کارشناسان اقتصادی سخاوتمندان نظربلندان سردی گرمی کشیده آشنا با درد و رنج نداری و فقر مستضعفین استفاده کنند نه از کارشناسان بی تجربه که نظراتشون برای 100 سال آینده نا معلوم است که چه پیش خواهد آمد جناب دکتر سید رئیسی عزیز و گرامی و گرانقدر شما باید فقط به فکر این چهار سال بسیار حیاتی و حساس باشید که بسیار خوب و سخاوتمندانه عمل کنید انشاءاللهخ بعد از این چهار سال اگر خوب عمل کردید هم به چهار سال آینده ریاست جمهوری راه خواهید یافت هم کشور ملت ایران اسلامی را از بحرانهای مختلف اقتصادی نجات خواهید داد و هم نظر بدبینانه و بی اعتمادانه اونهایی که در انتخابات مشارکت نکردند را بر خواهید گرداند به طرف مشارکتشان در انتخابات چهار سال دوم و به سلامت این پیچ بسیار خطرناک را در این چهار سال مهلت ریاست جمهوریتان به خوبی و سرافرازی گذر خواهید داد همه کشور را . و من الله توفیق برای دولت مردمی جناب سید رئیسی خردمند عادل سخاوتمند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
توروخداجامونده هارااعلام کنید بابابخداماهم ایرانی هستیم اخه من یه زن سرپرست وکارگرازکجابیارم نه خونه دارم نه ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
جامونده ی چی؟
الان هرکس یارانه نداره بره سایت رفاهی ثبت نام کنه
بازه سایت
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
نه خونه داری نه ماشین خوب بخر جانم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
یارانه در دولت جدید چگونه پرداخت می شود؟ انشاءالله که سخاوتمندان و صحیح و عادلانه نسبت به تورم و گرانی قیمتهای اجناس پرداخت کنند .
اگر خدای نکرده دولت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عادل خردمند سخاوتمند نظر بلند دانا و توانا اشتباهات دولتهای قبل رو در امور مالی اقتصادی معیشتی برای ملت مستضعفین پیاده سازی کنند چهار سال آینده میزان مشارکت کمتر از نصف جمعیت مشارکت کننده در رای گیری 1400 خواهد شد در این چهار سال ایشان باید تا می توانند با هر طریق ممکن و غیر ممکنی نظر و اعتماد منفی ملت را به دولت برگردانند و به مثبت تغییر و تحول دهند و این کار با خساست و نظرتنگی و بخلورزی و جناح بازی و باندبازی صورت نخواهد پذیرفت مستضعفین باید از هر لحاظ احساس کنند تغییر و تحول در امورات زندگیشان پیش آمده و رو به پیش هستند نه رو به پس رفتهای ویرانگرانه مالی و اقتصادیشان بنظر بنده حقیر باید ایشان در این چهار ساله آینده پیش روی بسیار حساس و این پیچ بسیار لغزنده و خطرناک حیاتی باید بسیار دقت کنند و از کارشناسان اقتصادی سخاوتمندان نظربلندان سردی گرمی کشیده آشنا با درد و رنج نداری و فقر مستضعفین استفاده کنند نه از کارشناسان بی تجربه که نظراتشون برای 100 سال آینده نا معلوم است که چه پیش خواهد آمد جناب دکتر سید رئیسی عزیز و گرامی و گرانقدر شما باید فقط به فکر این چهار سال بسیار حیاتی و حساس باشید که بسیار خوب و سخاوتمندانه عمل کنید انشاءاللهخ بعد از این چهار سال اگر خوب عمل کردید هم به چهار سال آینده ریاست جمهوری راه خواهید یافت هم کشور ملت ایران اسلامی را از بحرانهای مختلف اقتصادی نجات خواهید داد و هم نظر بدبینانه و بی اعتمادانه اونهایی که در انتخابات مشارکت نکردند را بر خواهید گرداند به طرف مشارکتشان در انتخابات چهار سال دوم و به سلامت این پیچ بسیار خطرناک را در این چهار سال مهلت ریاست جمهوریتان به خوبی و سرافرازی گذر خواهید داد همه کشور را . و من الله توفیق برای دولت مردمی جناب سید رئیسی خردمند عادل سخاوتمند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
abd.zarei
۱۳:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه حقیقتا مال دهک های پایین جامعه است.
-
کامیار
۱۳:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه را حذف کنید اجناس را ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
عربستان ماهی هشتصد هزار تومنی یارانه به هر نفر میده ایران چهل و پنج هزار تومنی. یعنی ده تا بستنی زشته خجالت هم خوب چیزیه هر روز هم پیام میدن می‌خوام قطع کنیم می‌خوان واریز کنیم خدا ازتون نگذره با این همه گرونی گرسنگی بیماری بیکاری تورم دزدی در بورس دست تو جیب مردم کردن
-
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بستنی رو از کجا اینقدر ارزون میخری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بستنی رو کجا ۴۵۰۰تومن میدن؟ مخوایم بیام اونجا مثل اینکه ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بستنی دونه ای 3 هزار تومان 15 عدد بستنی در ماه
United States of America
مصطفی
۲۲:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
میگن محله احمدی نژاد ازرونه
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۳:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه رو فقط باید به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل، کارگران بخصوص کارگران معدن، زنان بی سرپرست، ایتام داد نه به کسانی که حساب بانکی آنها بالای 1میلیارد هست متاسفانه دولت های گذشته جرات حذف یارانه پردرآمد ها رو نداشتند این به معنای واقعی کلمه ظلم در حق فقرا است، مسئولان نمی خواهند این کار را انجام دهند وگرنه کار خیلی آسانی هست
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مسئولان خودشون یارانه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یاراتع منو که قط کردن..اعتراض کردم گقتن شما ماهی 10 میلیون حقق میگیری ..مگه 10میلیون زیاده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه مال فقیر است نه مال ثروتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه ثروتمندا که قط کردن
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
چرا فقیرا فقیرن?
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فقیر که مال نداره
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۲:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یجور میگه یارانه انگار چقدر هست! نکنه میخوای بگی همین یارانه باعث شده پراید بشه صدوپنجاه میلیون. آقای روحانی حرف خوبی زد و گفت فرق نمیکنه کی رئیس بشه همه در خدمت نظام هستن
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۲:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
افراد ثروتمند مستحق ترند به یارانه تا افراد فقیر زیرا فقر به معنای واقعی فقدان غنای نفس است که فقیران واقعی پولدارها هستند نه کسانی که به ظاهر فقیرند اگر بنا بر قطع یارانه هست از افراد فقیر و متوسط قطع شود نه از افراد ثروتمند که قطع شدن یارانه مساوی ست با دقمرگ شدن آنها
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
فقیران پولی بچه بیشتر دارن!!! چرا?
Iran (Islamic Republic of)
سالار خان
۱۲:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
پیگیر مرحله دوم واریز سهام عدالت باشید .فقط نصفش را واریز کردند بقیه را بالا کشیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سوء مدیریت بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
حالا انگار چققققققدریارانه میدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه حق عموم ملت است و در سایر کشورها به همه پرداخت میشودو نه قشرهای خاص از شواهد و قرائن مشخص این را هم قطع خواهند کرد
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه حق عموم ملت است? چه حقی?علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مردم رو به خاک سیاه نشاندید هی این داره این نداره بنزین رو گران کردید چی شد همه چی هزاران برابر گران شد خود مسولان سه قوه که اقای رییسی هم بود گفتند هیچی نباید گران شود چی شد همه چی گران شد و ابان خونین شکل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۱:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
با این ثروتی که ایران داره اگر کنترل بشه جمعیتم کنترل بشه یارانه45تومان که چیزی نیست میشه برا هر ایرانی ماهانه حقوق ثابت بیش از یک میلیونم داد اگه زحمت بکشید از کشورای دم دستمون مثل امارات و بحرین یه مشاوره بگیرید چطوره به تمام مردمشون حقوق ماهیانه میدن بدون مشکل کسری بودجه
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
پول امارات و بحرین گرونه
پول ما از خاک هم ارزانتره 250,000 ریال=1دلار
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
1دلار بیار 250,000 ریال ایرانی بخر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یه ایرانیم
۱۱:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
با سلام
من نمیدونم چطور به گفته عده ای از دوستان که صد در صد از یارانه بگیرن نیستند، فقط کشور ما با اینهمه ثروت ملی که داره اقتصادش گرو اندک یارانه مردمه در صورتیکه تمام کشورهایی که دارن چندین برابر یارانه به مردمشون میدن اقتصادشون فلج نمیشه!!!!!
متاسفانه عده ای از مردم ما حتی با دیدن این شرایط وحشتناک سفره مردم هنوز نسبت به هم تنگ نظرن.
یه چیزیم شنیدن و هی تکرار می کنن ماهی نده ماهیگیری یاد بده هه ، این صدقه نیست به خدا حق خود ملته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
کوپن بدید
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کوپن فروشی?
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام ،

متناسب با اصول مسلم انقلاب ،
نوستالژیک و با همکاری دولت در زمینه کاهش تورم ،
رو به کاهش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بادرود یارانه یک گردش نقدینگی است که با آزاد شدن برخی مواردی که یارانه ازطرف دولت پرداخت می‌شد است مثل بنزین یا .....مقدار پول و نقدینگی بدست می آید که در واقع این بدست آمدن خلق پول نیست بلکه یک گردش مالی است که از منبع بدست آمده با زتوزیع میگردد واگر بصورت درست و بصورت پلکانی و یا خوشه ای باز توزیع گردد تورم زا که نیست هیچ باعث رونق بازار نیز میگردد یکی از راههای ناعادلانه توزیع یارانه وجود ثروت پنهان در نزد مردم است که دولت هیچ شناسایی بر روی آن ندارد بطور مثال کارمندی یک پیکان دارد هم منبع در آمد مشخص وهم نوع اموال نیز مشخص حال اگر همین فرد بجای داشتن ماشین النگوی طلا داشت ویا گله و رمه ای ویا صد هکتار زمین کشاورزی ثبت نشده داشت باز مثل قبل بود آنچه بسیار مورد اهمیت هست شناسایی صحیح و دادن امکانات مورد نیاز هربخش بصورت رفع نیاز از آن قشر خاص می باشد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اینجور که بوش میاد میخواین قطش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بخاطر خدا يارانه مارا وصل کنید نه يارانه نه سهام عدالت نه کمک معیشتی عدالت عدل الهی را اجرا کنید التماس می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
الان دارن ثبت نام میکنن که
سایت رفاهی برو ثبت نام کن
هرکس یارانه نداره میتونه الان ثبت نام کنه

yjc لطفا خبر اصلیشو توو سایتتون بذار

سایت رفاهی الان اونا که یارانه ندارن ثبت نام میکنه

برن اسم بنویسن
۱ماه بعدم یارانه میدنشون
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بدو ن همه اینها زنده ای??
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مگر سیم برق وصل کنید قطش کنید?
Iran (Islamic Republic of)
امیر خسروشاهی
۰۹:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام یک اشتباه در گفته های آقای ریس هدفمند سازی یارانه ها است که نگفته است این است که بودجه یارانه ها از مالیات بر ارزش افزوده که دولت از مردم میگرد و بودجه معیشتی از اضافه شدن نرخ بنزین بدست می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه اگر عادلانه باشد باید به فقیر و ثروتمند داده شود نه اینکه دست بکنی تو جیب یه عده که از نظر تو ثروتمند هستند و بدی به فقرا اگر راست میگی از جیب خودت به فقرا کمک‌کن یارانه مال همه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
بایو ببینی اون غنی از کجا غنی شده مگر نه اینکه همه کارخانه دار هستن و با زحمت کارگر ها پولدار شدن اکثر مولدار ها تو کشور ما از جیب مردم پولدار شدن وگر نه چه لزومی داره یه دندون پزشک خداتومن درباره که پولش زیادی بشه و یه کارگر حقوقی بگیره که خرجش در نیاد اگر اون درس خونده کارگر از جونش مایه میزاره اگر عدالت تو کشور بود انقدر فاصله طبقاتی نبود درامد ها با کمی فاصله زیادو کم میشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ثروتمند خودش باید وجدان داشته باشه و نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
رابین هود بازی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
هر کسی می دونه تزریق پول به اقتصاد نتیجه ای جز کاهش ارزش پول ملی, افزایش تورم مارپیچی، رکود، بیکاری نداره
دولت بیاد ماهیگیری یاد بده نه ماهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
میخوای حقوق هم ندن به مردم تا اصلا تزریق پول نشه و اصلا تورم نداشته باشیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مبادله ی کالا ب کالا از شنبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
افکارتو قربون
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ماهی هم که نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
یارانه هارو هم عین سهام عدالت فقط به کارکنان دولت خواهید داد تا ثروتمند روز به روز غنی و فقرا روز به روز فقیرتر شوند!!!
سهام عدالت و یارانه برای افراد بیکارو فقیره، نه کارکنان دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اگه اسمش یارانه ست یعنی ثروت ملی که حق همه ایرانیهاست، به فقیر بودن وثروتمند بودن ربطی نداره تو هم زحمت بیشتر بکشی پول بیشتری در میاری، به کسی ربطی نداره که چون تو بیکاری پولش رو تقدیم تو بکنه، امکان نداره تو کار بکنی ونیازمند باشی این از تنبلی شما بیکارهاست که حاضر نیستید به تن خودتون فشار بیاربد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
۷۷ میلیون نفر کارکنان دولت پس داریم خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ملت عادت کردن به گدایی بابا پاشین کار کنین ژاپنیا چی بودن با کار چی شدن کار کنید هر کسی اگر تلاش کنه فقیر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
چه حرف الکی میزنی
این یارانه ۱۵۰ و ۲۰۰ تومنی میخاد به همه تقریبا بده جز پولدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
همه بیسوادا به بهانه سهمیه داشتن استخدام دولت شدن، دیگه جایی برای من فوق لیسانس ممتاز بدون سهمیه نمونده که استخدام بشم !
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ثروتمند روز به روز غنی تر و فقرا روز به روز فقیرتر و پر بچه شوند
آخرین اخبار