تولید سالانه بیش از ۹۰ هزار تن میوه در بروجرد

رییس جهادکشاورزی شهرستان بروجرد گفت: سالانه ۹۰هزار و ۸۷ تن انواع میوه از ۱۲ هزارو ۵۰۶ هکتار باغات این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، جواد گودرزی،رییس جهادکشاورزی شهرستان بروجرد اظهار کرد: شهرستان بروجرد مستعد برای تولید محصولات باغی و زراعی می‌باشد بطوریکه در تولید ۲۰ گونه میوه مرغوب از جمله سیب، گیلاس، آلبالو، انگور، شلیل و هلو مقام اول استان و در تولید گردو و آلو مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر ۱۸۵هکتار بر مجموع اراضی زیر کشت بادام، انگور و گل محمدی در اراضی شیب دار و کم بازده افزوده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد همچنین گفت: این شهرستان به دلیل موقعیت آب و هوایی مطلوب ۸۱۶ هکتار باغ گیلاس دارد که در هر هکتار به طور متوسط هفت تن گیلاس برداشت می‌شود.

گودرزی میزان تولید گیلاس در این شهرستان را سالانه چهارهزارو ۴۴۵ تن عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید در منطقه شیروان، روستای خایان و عباس، منطقه والانجرد و روستای هیرابه تولید می‌شود.
به گفته وی از نظر کیفیت گیلاس بروجرد در سطح بسیار خوبی می‌باشد که به شهر‌های اطراف و تهران نیز صادر می‌شود.
گودرزی مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.