کنکوری‌های ۱۴۰۰ در روز‌های پایانی چه نکاتی را رعایت کنند؟

یک مشاور تحصیلی در خصوص نحوه مطالعه کنکور ۱۴۰۰ در روزهای پایانی توضیحاتی را ارائه کرد.

حسینی چگنی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دروس افراد کنکوری در این روز‌ها به ۴ دسته تقسیم بندی می‌شود. این ۴ دسته به صورت نقاط قوت، نقاط ضعف زیاد و کم و مباحثی که تا الان نخوانده اند و جزو حذفیات است تقسیم بندی می شود. کنکوری‌ها توجه داشته باشند مباحثی که تا الان خوانده نشده و همچنین نقاط ضعف زیاد را حذف و از مطالعه این دو مورد منصرف شوند.

او در ادامه افزود: مباحثی که جزو نقاط قوت و ضعف کم محسوب می‌شوند در این روز‌های پایانی باید به صورت ۸۰ به ۲۰ تقسیم بندی شوند. در واقع باید ۸۰ درصد تمرکز نسبت به نقاط قوت و ۲۰ درصد تمرکز روی نقاط ضعف کم؛ باشد. توصیه می‌کنیم تمرکز کنکوری ها در این روز‌ها بیشتر روی کتاب‌های درسی باشد؛ چرا که فرصت مناسبی است تا کتاب‌های درسی و به خصوص دروس محاسباتی را مطالعه کنند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: در چندین سال گذشته در دروس ریاضی و دینی، سوال‌های بسیاری از خود کتاب‌های درسی مطرح شده و افرادی که خود کتاب‌های درسی را مطالعه نکرده بودند تا حدودی با ضرر رو به رو شدند؛ بنابراین بهتراست کنکوری‌ها در این چند روز کتاب‌های درسی را مطالعه کنند و تمرکز به صورت کامل روی تست‌های کنکور باشد.

چگنی گفت: توصیه ما این است که تست‌های کنکور را چندین مرتبه بزنید؛ به عنوان مثال در صورت تست زنی کنکور سال ۹۹ به صورت مجدد چند روز دیگر تست‌های غلط و نزده این سال را حل کنید. در واقع بهترین روش تحلیل تست در این چند روز پایانی، تحلیل ارجاعی است؛ یعنی فردی که یک تست کنکور حل می‌کند و در این تست و گزینه‌ها مشکل دارد بهترین راه این است که همان سوال را روی کتاب درسی مربوطه تحلیل کند و با این روش یک مرور مجدد هم صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود: افراد کنکوری بهتر است حداقل هر سه روز یک بار آزمون کنکور را حل کنند و تمرکز کامل نسبت به نقاط قوت و ضعف کم، باشد. همچنین بهتر است مرور‌ها به صورت تورق سریع باشد و بیشتر روی حافظه تصویری کار کنند. به عنوان مثال در یک روز یک سوم کتاب ریاضی، کل پایه دهم کتاب دینی و کل پایه دهم کتاب عربی را مرور کنند.

چگنی در پایان تصریح کرد: کنکوری‌ها می‌توانند در این روز‌های پایانی به صورت مرور‌های دوره ای، تورق سریع و حافظه تصویری مطالعه کنند تا حجم بیشتری بخوانند و همچنین سعی کنند کند خوان نباشند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار