راه اندازی سامانه هوشمند گسیل اطلاعاتی در یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزدگفت: همزمان با راه اندازی سامانه هوشمند اطلاعاتی در استان، خودرو‌های محیط بانان نیز به سیستم جی پی اس مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: با راه اندازی سامانه هوشمند اطلاعاتی در استان یزد تمام خودرو‌های محیط بانان به سیستم جی پی اس مجهز شده است.

او  به نصب بی‌سیم و تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های مربوط به اردکان و خاتم اشاره کرد و گفت: بی‌سیم‌های آنالوگ را در این شهرستان بنا کردیم، اما باید به سمت بی‌سیم‌های ماهواره‌ای حرکت کنیم.

پور ملائی با بیان این که با خشکسالی‌های متوالی در سال‌های اخیر یزد از حالت طبیعی خارج شده است، گفت: مسائل متعددی در این شرایط غیرطبیعی مشکلات محیط بانان را افزایش داده است و نیازمند توزیع اعتبارات خشکسالی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد به مرزبندی‌های مناطق تحت مدیریت و بروز رسانی تابلو‌های راهنمای استان اشاره کرد و گفت: ثبت رکورد گونه‌های جانوری، ثبت جهانی کفشدوزک شیرکوه و چند نمونه ثبت گونه‌های بومی در بعد ملی از دیگر اقدامات است.

پورملائی به انتقال موفق حیات‌وحش در حوزه محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: در خصوص رهاسازی حیوانات بومی مانند گورخر ایرانی عملکرد موفقیت آمیزی داشته و در تکثیر این گونه نیز اقدام کرده ایم و جمعیت قابل توجهی را برای طبیعتمان به ارمغان آوردیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار