جهش در عملکرد قوه قضائیه با تحقق سند تحول قضایی

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تحقق سند تحول قضایی، عملکرد قوه قضائیه و تحقق عدالت جهش و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گلنارکار معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی گفت: بر اساس بند ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضائیه مسئول پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت است؛ به این منظور سند تحول قضایی به عنوان ابزاری برای تحقق این حقوق تدوین شده است.

او افزود: دیوان عدالت اداری، پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و سازمان بازرسی از ابزار‌های قوه قضائیه برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و تحقق یک جامعه مطلوب و عدالت محور هستند.

گلنارکار بیان کرد: برای عملیاتی کردن قوانین و تحقق عدالت در جامعه با ۲۰ چالش مواجه هستیم که با استفاده از سند تحول قضایی می‌توان این چالش‌ها را مرتفع کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سند بر پایه فناوری بوده و یکی از اهداف آن تسهیل خدمت رسانی به مردم است، عنوان کرد: با پیگیری‌های معاونت راهبردی قوه قضائیه، ۴۳ سامانه رسیدگی به دعاوی و شکایات طراحی و افتتاح شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.