رئیس امور آب مهاباد:

مخازن سد‌ها برای شنا کردن مکان مناسبی نیست

جهین گفت: برخلاف ظاهر آرام دریاچه و مخزن سد مهاباد، شرایط در داخل آب به مراتب بسیار خطرناک‌تر از دریا‌های مواج است.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد با تاکید بر وارد نشدن گردشگران و مسافران به حریم سد‌ها و کانال‌های آبی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند و با بی‌توجهی به علایم و هشدار‌ها خود را با حوادث مواجه نکرده و بهره‌برداری از منابع آبی را با اختلال روبرو نکنند.

او افزود: تابلو‌های هشدار دهنده متعددی در مناطق مختلف حاشیه دریاچه سد مهاباد نصب شده است، ولی با این وجود با آغاز فصل گرما شماری از شهروندان و گردشگران بی توجه به این علایم اقدام به شنا کردن در این دریاچه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


جهین با بیان اینکه از آب این سد برای مصارف شرب نیز استفاده می‌شود و شنا کردن شهروندان موجب آلودگی آن می‌شود، گفت: متاسفانه تعطیلی استخر‌ها به دلیل شرایط کرونا موجب شده تا بیشتر مردم برای شنا به دریاچه آب سد‌ها هجوم آورند.

رئیس امور آب مهاباد تاکید کرد: در کنار آلوده شدن آب سد به دلیل شنا کردن مردم، فعالیت توربین‌های تولید برق باعث ایجاد کشش در آب دریاچه شده و ممکن است شناگرانی که نزدیک به تاج سد شنا می‌کنند را به طرف خود بکشد.

او ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به اینکه این تأسیسات صرفاً برای آبرسانی طراحی و احداث شده به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست و هرگونه بی توجهی و پیشامد متوجه اشخاص خاطی خواهد بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.