سجادی: درباره دوپینگ بار‌ها با ورزشکاران صحبت کرده ایم

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره شرایط مختلف و وضعیت کاروان ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ در خصوص شرایط کاروان کشورمان برای اعزام به مسابقات المپیک اظهار داشت: به جز تیم تیراندازی بانوان و بسکتبال که در اروپا مسابقه می‌دهند، دیگر تیم‌ها در داخل و در اردو هستند. مشکل و مصدومیتی نداریم و امیدواریم ورزشکاران آمادگی خودشان را تا زمان اعزام حفظ کنند.

او افزود: در کاراته ورزشکار ما مصرف دارو داشته است؛ باید با فدراسیون پزشکی ورزشی مشورت می‌کرد و این را بار‌ها گفته‌ایم، اما متاسفانه با پزشک شخصی خودش صحبت کرده و آن‌ها هم اطلاعی نداشته اند. دارویی که او استفاده کرده جزء دارو‌هایی است که دوپینگ محسوب می‌شوند.

سجادی ادامه داد: در مورد تکواندو هم این رشته به صورت رسمی در المپیک نیست. تکواندو تیمی به صورت آزمایشی است که در دهکده المپیک و همچنین سالن‌های مسابقات حضور ندارد.  

سجادی با بیان این که نگرانی ما بابت کاراته است، عنوان کرد: متاسفانه عسگری دوپینگ کرده است؛ البته فدراسیون کاراته با ارسال نامه درخواست تجدید نظر داشته، چون این اتفاق سهوی بوده و آن‌ها هم گفته‌اند در این هفته بررسی می‌کنند و پاسخ می‌دهند. برای این مسئله وکیل گرفته‌اند؛ اما دوپینگ سهوی و عمدی ندارد. سهوی هم باشد آن دارو باید با دز مشخصی مصرف شود، اما متاسفانه او و پزشک معالجش اطلاعی نداشته اند.

سرپرست کاروان المپیک کشورمان در مورد زمان اعزام تیم‌ها اظهار داشت: روز ۲۶ تیر تیم‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیر و کمان و والیبال اعزام اول هستند. روز ۲۷ تیر هم اعزام داریم و بسکتبال و دوچرخه سواری تیم‌های بعدی هستند. تا هشتم مرداد اعزام داریم که کشتی و کاراته جزء آخرین تیم‌ها هستند. در دو و میدانی و بدمینتون سهمیه گرفته ایم. سهمیه پیرجهان قطعی شده  است و فرزانه فصیحی هم سهمیه گرفت.


بیشتر بخوانید


سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک در مورد مسائل مالی تیم‌های اعزامی به المپیک اظهار داشت: هم در سال گذشته و هم امسال مشکل مالی نداشتیم. سازمان برنامه و بودجه همکاری نزدیکی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشت. به موقع هم همه اعتبارات را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم.

وی در مورد این که آیا امیدی به احسان حدادی وجود دارد، افزود: به هر حال مسابقه است و او نیز مصدومیت دارد. امیدواریم خوب شود و حضور خوبی داشته باشد.

سجادی در مورد استعفای دبیر فدراسیون کاراته و ورود کمیته ملی المپیک به این ماجرا، گفت: هم وزارت ورزش و جوانان و هم کمیته ملی المپیک صحبت کرده اند، مشکل حل شد. هروی هم مشغول به کار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار