سوریه: اظهارات آمریکا و اسرائیل در قبال جولان فاقد اعتبار است

وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر واشنگتن و تل‌آویو در خصوص جولان اشغالی را فاقد اعتبار اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد جولان اشغالی را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اظهارات اخیر آمریکا و اسرائیل در مورد جولان اشغالی را به شدت محکوم می‌کنیم.

این مواضع تأیید می‌کند که سیاست واشنگتن در قبال اعراب و مسائل آن‌ها از دیدگاه اسرائیل نشات می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: مجدداً تأیید می‌کنیم که حق سوریه بر جولان اشغالی بدون تغییر و با قطعنامه‌های مشروع بین المللی پشتیبانی می‌شود. حق ما بر جولان اشغالی منوط به هیچ قانونی نیست و مواضع آمریکا و اسرائیل فاقد اعتبار است.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را به اراضی تحت اشغال خود ضمیمه کرد. رئیس جمهور هنجارشکن آمریکا نیز طی اقدامی غیرقانونی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت شناخت.

پیشتر ساکنان جولان اشغالی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز قانون ننگین الحاق (جولان اشغالی سوریه به رژیم صهیونیستی) تاکید کردند: «قانون الحاق» که رژیم اشغالگر صهیونیستی در تاریخ چهاردهم دسامبر سال ۱۹۸۱ صادر کرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی آن را به رسمیت شناخت، ضعیف‌تر و ناتوان‌تر از آن است که بتواند واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی جولان اشغالی سوریه را تغییر دهد.

 بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز اعلام کرد که این کشور بر بازپس‌گیری منطقه جولان اشغالی از رژیم صهیونیستی جدی است و آن را اشغالگری مشترک اسرائیلی-آمریکایی نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار