مجازات اجتماعی در انتظار جرایم درجه ۶ و ۷

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تحقق سند تحول قضایی مجازات اجتماعی در جرایم درجه ۶ و ۷ جایگزین حبس خواهد شد.

گلنارکار معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طراحی و به کارگیری سامانه‌های رسیدگی به دعاوی و شکایات، ملاقات مجازی زندانیان و پیگیری به شکایات به صورت خود کاربری از اهدافی است که در سند تحول قضایی دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه در این سند به دنبال این هستیم که برای جرایم کوچک مجازات اجتماعی در نظر گرفته شود، افزود: ویزیت رایگان بیماران بی بضاعت توسط دکتر متخلف یکی از نمونه مجازات‌های اجتماعی انجام شده است.

گلنار کار بیان کرد: برای جرایم کم اهمیتی که در درجه ۶ ، ۷ و ۸ قرار دارند جریمه حبس اعمال نشده و مجازات اجتماعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: مجازات‌های جایگزین در همه جرایم کاربرد ندارند و مجرمان بزرگ بایستی از مسیر مجازات رسمی اصلاح شوند.

او تصریح کرد: دادگاه‌ها تابع تشریفاتی هستند که این تشریفات برای رسیدن به حقیقت و تحقق عدالت ضروریت دارد، اما یکی از اهداف سند تحول قضایی این است که حداکثر خدمات حقوقی به صورت غیر حضوری انجام شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار