برداشت نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از برداشت نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، به  آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان از کشاورزان خریداری شود.

او  با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح یک‌هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع قابل برداشت، از مجموع دو هزار و ۲۵۰ هکتارسطح زیر کشت این محصول در استان برداشت و به سوی کارخانجات روغن کشی حمل شود.

کرامتی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۰ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از ۲۰ خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده و تعداد ۷ مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

کرامتی با بیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۹ شب برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند، گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و ۴۰ دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.

او ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کود‌های مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

کرامتی تاکید کرد: تاکنون مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.