هزینه های سونوگرافی بالاتر از نرخ مصوب در آبادان

مسئول نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دریافت هزینه ی سونوگرافی بیش از تعرفه ی مصوب از بیماران غیرقانونی است.

سعیدی، مسئول نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: هزینه ی دریافتی مراکز سونوگرافی از بیماران طبق دستور پزشک متفاوت است، اما همواره تعرفه ای در این خصوص توسط هیات ویران و وزارت خانه بهداشت و درمان به تصویب می رسد و تمامی مراکز سونوگرافی ملزم به دریافت هزینه در قبال انجام خدمات بر اساس این تعرفه هستند.

او دریافت هزینه های خارج از تعرفه ی مشخص شده را توسط مراکز سونوگرافی غیرقانونی دانست و افزود: بازرسان هر شهرستان در این حوزه، به صورت مداوم در حال رصد تخلفات و ارائه گزارش به بخش نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان خود هستند و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف ،به سرعت با آن مرکز برخورد می شود و اگر هزینه ای بیش از تعرفه ها از آن ها دریافت شده باشد ، پس از بررسی تخلف به بیمار برگشت داده می شود.

سعیدی ادامه داد: با توجه به حذف دفترچه های درمانی ، اگر فردی تحت پوشش بیمه ی درمانی قرار داشته باشد، با توجه به قرارداد مرکز درمانی با بیمه ها ، مرکز مورد نظر باید خدمات را به صورت دولتی به بیمار ارائه دهد.

مسئول نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برخورد با بیماران را طبق اصل کرامت انسانی  دانست و گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ما میخواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از مریض داری رنج دیگری نداشته باشد بیانگر این است که یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشت برخورد مناسب و شایسته با بیمار می باشد ؛چرا که در شرایط بیماری اضطراب ناشی از آن بر افراد نیازمندی برخوردی مطابق حفظ شان انسانی است.

او در پایان در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی افزود: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف در مراکز درمانی آن را به اطلاع شبکه ی بهداشت و درمان و یا بخش نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برسانند تا با بررسی ها پیگیری ها انجام شود و برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.