نیمی از کارخانه های تعطیل شده در هرمزگان به چرخه دوباره تولید بازگشت

با پیگیری دستگاه قضایی هرمزگان تعداد کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان به نصف کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه‌ای  با مسولان قضائی هرمزگان در بندرعباس گفت: در بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس مشخص شد با پیگیری‌های دستگاه قضایی هرمزگان تعداد کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به نصف کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی زاده افزود: در هرمزگان معادنی به نام افراد ثبت شده است که بدون هیچ پیشرفتی رها شده است که باید با تعیین  مهلت اضطراری این معادن به بهره‌برداری برسد و در غیر این صورت به افراد واجد شرایط واگذار گردد.

او با اشاره به اجرای سند تحول قضایی گفت: سند تحول نقشه راه دستگاه قضایی است و باید تا رسیدن به رفع کامل تبعیض‌ها و بی عدالتی ها، با صلابت در سطح محلی و ملی پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در این دیدار گفت: با تلاش مجدانه کارکنان قضایی و اداری، دادگستری هرمزگان در بیشتر شاخص‌ها رتبه برتر کشوری را کسب کرد و میزان رضایتمندی مردم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

علی صالحی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های کاهش پرونده‌های قضایی، ابلاغ الکترونیک و نداشتن شعب نامتعارف توسط دادگستری هرمزگان افزود: دادگستری هرمزگان پارسال موفقیت‌های در کاهش ورودی پرونده‌ها و احیای مدل تعالی فرهنگی کسب کرده است.

اوگفت: هرمزگان همچنین در شاخص‌های چهارده گانه سازمان زندان‌ها، اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر)، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و فراهم آوردن بستر‌های لازم برای دادرسی الکترونیک، اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان و استفاده از فناوری‌های نوین رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

صالحی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و ارتقای شاخص امنیت افزود: با اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری و هم افزایی دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی، هرمزگان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: صدور اسناد مالکیت رودخانه‌ها برای نخستین بار در هرمزگان صورت گرفت.

علی صالحی همچنین از راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک برای تسهیل دیدار زندانیان با خانواده هایشان، اجرای جشنواره‌های آرای برتر قضایی برای افزایش کیفیت رسیدگی ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قضات و کارکنان و تقویت نظارت‌های مستقیم با انجام بازرسی‌های منظم از حوزه‌های قضایی به عنوان دیگر اقدامات دستگاه قضایی هرمزگان خبر داد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به اولویت توجه به حقوق عامه در وی افزود: اقدامات دادگستری هرمزگان در مبارزه با صید ترال، جلوگیری از خام فروشی و خروج مواد اولیه از کشور، پیگیری جدی موضوع فاضلاب شهر بندرعباس و دستور ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از مهم‌ترین دستاورد‌های کسب شده به منظور صیانت از حقوق مردم است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار