روسیه: رزمایش نسیم دریا نباید راهی برای کمک نظامی آمریکا به اوکراین باشد

مسکو ابراز امیدواری کرد که آمریکا پس از تمرین نظامی نسیم دریا در دریای سیاه، در خروج تمامی تسلیحات نظامی از اوکراین شفافیت داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روسیه در بیانیه‌ای درباره رزمایش مشترک نظامی آمریکا با ناتو در دریای سیاه اعلام کرد: امیدواریم آمریکا پس از پایان یافتن رزمایش «نسیم دریا ۲۰۲۱»، نیرو‌های خود را به تمامی از دریای سیاه خارج کند تا اطمینان حاصل شود که از این طریق به اوکراین کمک نظامی و تسلیحاتی نمی‌کند.

هیئت روس در مذاکرات وین در پیامی توییتری در روز دوشنبه درباره امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در رزمایش مشترک اوکراین و ناتو،  نوشت: روسیه امیدوار است که آمریکا پس از تمرین نظامی نسیم دریا ۲۰۲۱ در دریای سیاه، در خروج تمامی مهمات، مواد و تسلیحات نظامی  مدرن از اوکراین شفافیت داشته باشد.

این هیئت تأکید کرد: ما توجه داریم که دامنه و تهاجم رزمایش نسیم دریا ۲۰۲۱ به امنیت دریای سیاه کمک نمی‌کند. از آمریکا و متحدانش می‌خواهیم که عملیات حفاری در مناطقی را که قبلاً اقدامات امنیتی در آن شکل گرفته را کنار بگذارند.

نیروی دریایی اوکراین نیز در فیس بوک خود گزارش داد: رزمایش چند ملیتی نسیم دریا ۲۰۲۱ در قسمت شمال غربی دریای سیاه و در سه منطقه اوکراین از ۲۸ ژوئن آغاز شده است.

 اوکراین و آمریکا تمرین‌های نظامی مشترک خود را با عنوان «نسیم دریا» از امروز در دریای سیاه و جنوب اوکراین آغاز کردند. بیش از ۳۰ کشور نیز در این رزمایش مشارکت دارند.

تمرین نظامی نسیم دریا  Sea Breez" ۲۰۲۱" دو هفته طول خواهد کشید و حدود ۵ هزار پرسنل نظامی از ناتو و سایر متحدان در آن شرکت دارند. ۳۰ کشتی، ۴۰ هواپیما، ناوشکن موشکی یو‌اس‌اس راس آمریکا و گروهی از تفنگداران دریایی  این کشور نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار