معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم:

۱۲۰ میلیارد ریال برای اصلاح ساختار مرغداری‌های قم اختصاص یافت

همت گفت: طی سال‌های گذشته طرح اصلاح ساختار واحد‌های مرغداری استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون برای عملیاتی ساختن آن بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بهسازی و نوسازی واحد‌های مرغداری فعال در قم موجب ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری و افزایش عملکرد و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها در راستای کاهش تلفات و کنترل سلامت طیور پرورشی در مرغداری‌های استان شده‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: در همین رابطه گروه‌های بازرسی از واحد‌های مرغداری فعال در قم بازدید و نواقص واحد را به بهره‌برداران یادآوری می‌کنند و پس از رفع این نواقص اجازه جوجه ریزی به ایشان داده می‌شود که این نظارت‌ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری‌های واگیردار پرندگان طی سال‌های اخیر در قم داشته‌است.

او ادامه داد: وضعیت نامناسب تجهیزات و تاسیسات مرغداری ازنظر فنی و بهداشتی یکی از مهمترین عوامل تشدید بیماری در میان طیور است که برای جلوگیری از آن، با همکاری فعالان این صنعت نوسازی و تحول در ساختار مرغداری‌های استان را دنبال می‌کنیم.

همت با اشاره به این که نوسازی واحد‌های مرغداری استان نیازمند اقدام‌های گسترده است، گفت: اصلاح سیستم آبرسانی و سوخت‌رسانی به‌منظور جلوگیری از ورود تانکر‌ها به داخل واحد و ازبین بردن امکان انتقال بیماری، اصلاح سیستم تهویه سالن‌ها، احداث محل انبار و اتاق ضدعفونی مناسب در ورودی واحد‌های مرغداری، محصور نمودن کامل واحدها، اصلاح سیستم انتقال دان از انبار به سالن‌ها و احداث محل جمع‌آوری کود ازجمله اقدام‌هایی است که در این رابطه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان این که تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم اولویت سازمان جهاد کشاورزی قم است، فعالیت واحد‌های پرورش دام و طیور استان به‌منظور کنترل شاخص‌های کیفی به‌صورت مستمر رصد می‌شود و همین نکته موجب شده‌است تا محصولات مرتبط با دام و طیور تولیدشده در قم، کیفیت مناسبی داشته باشد.

قم از جمله استان‌های پیشگام کشور در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ است و این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد، به طور میانگین میزان تولید بخش کشاورزی استان قم در سال بیش از ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات گیاهی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار