واکنش روسیه به ادعای هلند درباره مزاحمت جنگنده‌های روسی

وزارت دفاع روسیه در واکنش به ادعای هلند درباره حضور جنگنده‌های روسی در دریای سیاه را با هدف تقابل و جلوگیری از ورود ناوچه هلندی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای به ادعای اخیر هلند درباره مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی، اعلام کرد: حضور جنگنده ها با هدف جلوگیری از ورود ناوچه هلندی به آب‌های متعلق به روسیه بوده است.

بنابر گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است: «این جنگنده‌ها فاصله ایمنی با ناو هلندی را رعایت کرده‌اند.»

وزیر دفاع هلند امروز (سه‌شنبه) در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد و گفت: «جنگنده‌های بی مسئولیت روسیه برای یک روزمناو هلندی در دریای سیاه ایجاد مزاحمت کردند.»

این مقام ارشد هلند همچنین در اظهاراتی مدعی شد: «جنگنده‌های روسیه که مسلح به موشک‌های هوا به زمین بودند، یک رزمناو هلندی را مورد آزار قرار داده و با ایجاد حملات ساختگی، اقدام به برهم زدن سامانه‌های ارتباطی کردند.»

طبق ادعای وزارت دفاع هلند، این اقدام روسیه به مدت ۵ ساعت و در تاریخ ۲۴ ژوئن صورت گرفته که طی آن، حق استفاده آزاد از دریا (از سوی روسیه) نقض شد. طبق اعلام مقامات هلند، کشتی «اورتسن» به همراه «گروه حمل و نقل حامل انگلیس» (UKCSG) در حال انجام گشت در منطقه در زمان حادثه بودند.

این ادعای وزیر دفاع هلند در حالی علیه روسیه بیان شده که روز چهارشنبه هفته گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند. ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار