دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

ضربه ۱۴ هزار میلیارد تومانی به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان/افزایش ۵۰ برابری تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور امریکا

مومنی گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه وارد شد که نسبت به سال ۹۴ حدود ۷۰۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی مبارزه با مواد مخدر ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: این دومین جلسه همکاری و هماهنگی بین دیوان عالی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: انشالله نتیجه جلسه امروز برای تمام مردم خیر و برکت داشته باشد و با همکاری یکدیگر موضوع مواد مخدر را به سامان برسانیم.

مومنی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه وارد شود گفت: تمرکز خود را بر روی باند‌های بزرگ میگذاریم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال ۹۹ شاهد افزایش کشفیات بودیم گفت: افزایش کشفیات همراه با توسعه دیگر اقدامات، تمرکز بر شرق کشور بود.

وی ادامه داد: افزایش ضربه به بنیان‌های اقتصادی و کاهش استرداد اموال از جمله دیگر اقدامات بود ۱۴ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه وارد شد که نسبت به سال ۹۴ حدود ۷۰۰ درصد کاهش داشته و این اتفاق بسیار بزرگی است.

مومنی تصریح کرد: اهتمام رئیس دیوان عالی و قضات این اتفاق را رقم زد هرچه تعاملات بیشتر باشد کارآمدی هم بیشتر می‌شود در حوزه مقابله و مبارزه بیشترین ضربه به اقتصاد قاچاقچیان مواد مخدر خورده شد.


بیشتر بخوانید


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر فرد را زندانی کنیم یا حتی او را اعدام کنیم هم باز به بنیان اقتصادی او ضربه وارد نمی شود، زیرا او حتی اگر در زندان هم باشد تیم خود را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین درخواست‌های ما این بود که بعد از دستگیری قاچاقچیان بزرگ کلیه اموال آن‌ها باید مصادره شود گفت: تنها در صورتی که وی اثبات کند اموالش ناشی از مواد مخدر نبوده نباید مسترد شود اصل باید این باشد که اموال قاچاقچی ناشی از قاچاق است.

مومنی درباره رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ۴ رویکرد مقابله، درمان که در این حوزه چندین دارو رونمایی شده است، پیشگیری اولیه و توانمندسازی معتادان از جمله برنامه‌های ما است و پیشگیری بالاترین نقش را به خود اختصاص داده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما در کشوری قرار داریم که همسایه اش بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است و از زمان حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور ۵۰ برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار