تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از جولیانی به اتهام لابی‌گری برای ترکیه

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود از وکیل سابق دونالد ترامپ را به اتهام لابی کردن به نفع دولت ترکیه آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، رودی جولیانی، وکیل سابق دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک، به اتهام لابی‌گری برای منافع دولت ترکیه، هدف تحقیق  وزارت دادگستری قرار گرفت. این پرونده جدا از تحقیقات جنایی فعالیت‌های او در اوکراین است.

 گفته می‌شود جولیانی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، او را تحت فشار قرار داد تا که اتهامات پولشویی علیه رضا ضراب، یک تاجر طلا را رفع کند. ضراب متهم به دور زدن تحریم‌ها ایران است.

جولیانی همچنین ترامپ را وادار کرد تا فتح الله گولن، منتقد سرسخت رجب طیب اردوغان را تحویل دولت ترکیه بدهد. اردوغان مدعی است که گولن پشت کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه است.

وزارت دادگستری جزئیات پرونده جولیانی را اعلام نکرده است. وکیل او نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

 دادستان‌های فدرال در حال تحقیق در این باره هستند که آیا جولیانی به نمایندگی از منافع ترکیه چنین درخواست‌هایی را از ترامپ انجام داده است یا خیر.

دادگاهی در نیویورک پرونده وکالت «رودی جولیانی» را به دلیل «بیانیه‌های نادرست و گمراه کننده» در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ در این انتخابات، لغو کرد.

به تازگی مدارکی منتشر شده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ با همراهی رئیس ستاد انتخاباتی و برخی از متحدانش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، وزارت دادگستری آمریکا را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار