ورناصری در نطق میان دستور:

سیاست خارجی دولت بعد به برجام محدود و ختم نشود

نماینده مسجد سلیمان در مجلس به بیان توضیحاتی درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت بعد پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور خود گفت: از اقدام رهبر معظم انقلاب برای تزریق واکسن کرونای کوو برکت تشکر می‌کنیم. اعتماد به واکسن داخلی ثابت کرد تحقق تمدن نوین اسلامی مرد میدان و خود باوری می‌خواهد.

ورناصری ادامه داد: حضور مردم در انتخابات وفاداری به انقلاب اسلامی را به جهانیان، علی رغم تمام مشکلات موجود ثابت کرد. این اعتماد و مشارکت نقطه قوت نظام است و برای مسئولان انگیزه خدمت بیشتر ایجاد می‌کند.

وی به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت و تصریح کرد: آراء دشمن شکن مردم در انتخابات به رئیس جمهور، برآیند اعتماد کریمانه‌ای است که مردم ایران به تحول گرایی انقلابی دارند.

ورناصری ادامه داد: این امید و اطمینان جمعی به رئیس جمهور یک سرمایه اجتماعی در دهه حیاتی جمهوری اسلامی است. در سال ۱۴۰۰ با انباشت بحران‌های اقتصادی و نوسانات مختلف همچون نرخ ارز، ابر چالش تروم، بحران آب، بحران کاهش رشد جمعیت، بیکاری، فضای نامناسب کسب و کار و تولید، اتمام عصر اقتصاد نفتی و ضرورت بیرون کشیدن اقتصاد از بودجه دولت، عدم تحقق کشاورزی مدرنیزه به عنوان اولویت اول انقلاب اسلامی، چالش‌های نظام بانکی، عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید ملی و حجم انبوه کار‌های انجام نشده مواجه هستیم.

نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جلوگیری از بروز رانت خواری و خاتمه بخشی به زمین خواری، رانت و فساد و امضا‌هایی طلایی از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار دولت بعد قرار گیرد.

ورناصری ادامه داد: ملت ایران مقابل فشار‌های خارجی و سوء تدبیر داخلی ایستاده است. نخستین و مهمترین اولویت دولت سیزدهم تزریق امید و ارتقاء سطح زندگی مردم است. رئیس جمهور منتخب دولت را در بدترین شرایط تحویل می‌گیرد؛ دولت برای اینکه جلوی این مشکلات را بگیرد باید به تشکیل دولت کارآمد اقدام کند و با به کارگیری وزاری آگاه و دارای برنامه کاربردی در راستای حاکمیت شایسته سالاری اقدام کند.

نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل گفت: دولت شایسته باید به تجمیع ظرفیت کشور در کنار وفاق اجتماعی، آشنایی با سرمایه‌های ملی و تمرکز بر اولویت‌های کشور به ویژه چهارده دهک محروم جامعه، اقدام کند.

ورناصری خاطر نشان کرد: دولت منتخب مردم را از تنگنا‌های اقتصادی رها کند، مسیر دسترسی به این اهداف دشوار است و لذا از حامیان رئیسی می‌خواهم بدون تاکید بر سهم خواهی با اشتراک تجارت، ایشان را راهنمایی کنند.

نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس اظهار کرد: رئیس جمهور به مطالبات مردم توجه کند و از ظرفیت‌های مغفول کشور استفاده کنند، سراسر کشور سرشار از منابع و مملو از انگیزه و غیرت برای خدمت است. از جانب مردم کم برخوردار حوزه انتخابی ام تاکید می‌کنم با انتخاب مدیران کارآمد اشتغال زایی و مبارزه با فقر و تبعیض در راس اقدامات توسعه محور قرر بگیرد.

او ادامه داد: انتظار داریم جهت تحقق عدالت اجتماعی بازسازی و نوسازی زیر ساخت‌های مناطق محروم در اولویت قرار بگیرد و به قربانی شدن مردم در جاده‌های ناایمن پایان داده شود؛ بسیاری از پرسنل ادارات به وضعیت استخدامی غیر عادلانه شکایت دارند و از نظام عدالت محور جمهوری اسلامی برابری و رفع تبعیض‌ها انتظار می‌رود، بهتر است این مهم از رسالت‌های اولویت دار دولت باشد.

نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر رسیدگی به بازار بورس گفت: جمعیت چند ده میلیونی حاضر در بازار سرمایه منتظر تدوین برنامه برای بورس هستند. کشور سالانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد و بسیاری از مردم به ویژه جوانان برای سقف بالای سر خود درمانده شدند. دنیا متوجه شده ایران عزتمند مقتدر‌تر شده است. اجرای شروط ۹ گانه رهبری در برجام ضروری است. سیاست خارجی دولت از برجام شروع نشود و در برجام پایان نیابد. نتیجه محوری همراه با آورده مثبت باید جایگزین مذاکرات فرسایشی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
ان شاءالله رییسی مراسم ختم برجام رو اعلام رسمی میکند
آخرین اخبار