مفتی قدس تخریب منازل فلسطینیان را محکوم کرد

مفتی اعظم قدس اقدام نظامیان اشغالگر در تخریب ساختمان‌های شهروندان فلسطینی در محله البستان شهرک سلوان را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس که خطیب مسجد الاقصی هم هست، در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه حملات و تجاوزات نظامیان اسرائیلی علیه ملت فلسطین، مقدسات، اراضی و املاک آنان ادامه دارد، تاکید کرد: هدف از آنچه که امروز در شهرک سلوان صورت می‌گیرد، تخلیه شهر قدس از ساکنان اصیل آن از طریق اقدامات تجاوزکارانه، نژاد پرستانه و کینه توزانه است.

او تصریح کرد: هدف اسرائیل از تخریب این خانه‌ها و املاک، احداث بوستانی توراتی به جای آن است که این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود و باید مورد بازخواست و پیگرد قضایی به ویژه در نهاد‌های بین المللی قرار گیرد.

مفتی اعظم قدس در ادامه از وحشیگری و رویکرد غیرانسانی نظامیان صهیونیست علیه شهروندان و خبرنگاران در جریان یورش به محله البستان در شهرک سلوان انتقاد کرد.

او تاکید کرد: ساکنان شهر قدس در پیوند هایشان با قدس و مناطق اطراف آن باقی خواهند ماند و هر چه قدر که رژیم اشغالگر به حملات و تجاوزات خود شدت بخشد، شهروندان فلسطینی خانه هایشان را ترک نخواهند کرد.

شیخ محمد حسین از همه نهاد‌ها و سازمان‌های محلی و بین المللی خواست، با دخالت خود از جنایت‌ها علیه فلسطینی‌ها جلوگیری کنند.

مفتی اعظم قدس با انتقاد از سکوت به اصطلاح جهان آزاد در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینی ها، افزود: این سکوت چراغ سبزی برای تداوم حملات رژیم اشغالگر و کمک به تشدید آن است و عواقب و پیامد‌های سکوت در برابر این جنایت‌های وحشیانه متوجه کل جهان است.

پیشتر شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به همراه بلدوزر‌های نظامی به محله البستان در قدس اشغالی یورش بردند و یک مکان تجاری را در این محله ویران کردند. سه فلسطینی بازداشت و شمار دیگری از فلسطینیان بر اثر درگیری‌ها در محله بستان زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار