مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین :

غار قلعه کرد آوج بعنوان اثر طبیعی ملی معرفی شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: غار قلعه کرد آوج به عنوان اثر طبیعی ملی برای تصویب در شورایعالی محیط زیست معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهران شنتیایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه غارشناسی در استان گفت: تصمیم گیری در خصوص امکان انجام مطالعات و تحقیقات میدانی غار قلعه کرد با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با لحاظ کردن تمامی موارد حفاظتی در راستای حفظ آثار باستانی غار، ایجاد شرایط مناسب برای اعضای کمیته‌های غار نوردی و تشکل‌های مربوطه در معرفی غار‌های جدید به کارگروه غارشناسی استان، تصمیم گیری به منظور جلو گیری از ورود پساب به غار پرچکوه، معرفی غار غلعه کرد آوج بعنوان اثر طبیعی ملی جهت تصویب در شورایعالی محیط زیست از مصوبات جلسه کارگروه غارشناسی بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: تاکنون در استان قزوین ۶ غار توسط کار گروه غار شناسی استان شناسایی و به ثبت رسیده است که این غارها، غار قلعه کرد آوج، غار عباس آباد آبگرم، غار سفید آب الموت، غار، ولی گشنه رود، غار یخی انگول (دینک) و غار پرچکوه نام دارند.

وی اضافه کرد: غار‌ها دارای اهمیت زیستی و تاریخی می‌باشند و از تنوع زیستی ویژه‌ای بر خوردارند و در استان قزوین باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

شنتیایی گفت: در غار‌ها گونه‌هایی زیست می‌کنند که دارای ارزش حفاظتی می‌باشند که از جمله این گونه‌ها می‌توان به خفاش بال خمیده اشاره کرد که در غار قلعه کرد استان قزوین زیست و زادآوری می‌کند و دارای ارزش حفاظتی بالای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار