صنایع دستی بفروش تسهیلات بگیر

با امضای تفاهم نامه بین صندوق توسعه صنایع دستی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، هنرمندان به ازای فروش هر محصول خود تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در دامغان گفت: طبق تفاهم نامه این صندوق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد تا زمینه حمایت یک هزار میلیارد ریالی از فعالان حوزه خانه خلاق و فرش دستباف انجام شود.

هادی میرزایی افزود: با این تفاهم نامه سرمایه گذاران میتوانند تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد از طریق سهمیه کارا و صندوق توسعه ملی دریافت کنند و به ازای هر فروش در دوران فستیوال صنایع دستی و فرش دستباف که از تیرماه آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱ ادامه دارد، به ازای هر فروش، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

میرزایی ادامه داد: صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تفاهم نامه‌ای هم با سازمان اوقاف و امور خیریه امضا کرده که بر اساس آن بنا‌های تاریخی تحت مالکیت سازمان اوقاف به صندوق معرفی و برای احیا و توسعه ظرفیت‌های اقتصادی آن به بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۷۰ مجموعه تاریخی وفرهنگی برای حفظ واحیاء به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: با وجود آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا و کاهش جذب گردشگران، در زمینه واگذاری بنا‌های تاریخی کشور از ابتدای واگذاری به صندوق تاکنون، هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال جذب سرمایه مستقیم و حدود سی هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری غیرمستقیم در بنا‌های تاریخی کشور محقق شد.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: وزارت کار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.