۱۲ هزار و ۹۱۱ جلد شناسنامه امسال در کردستان صادر شد

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۹۱۱ جلد شناسنامه در کردستان صادر شده که ۲ هزار و ۹۱۳ جلد آن المثنی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی جوکار مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار داشت: جمعیت واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کردستان یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۷۴ نفر بوده که تا پایان خرداد ماه امسال درخواست یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۹۳۵ نفر اخذ شده است.

او با اشاره به پوشش ۹۵.۶ درصدی صدور کارت ملی در استان، افزود: تعداد کارت‌های صادر شده در استان از آغاز صدور کارت هوشمند ملی تا پایان خرداد امسال یک میلیون و ۹۸ هزار و ۴۶۲ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه ۱۳۷ هزار و ۴۷۳ مورد درخواست تاکنون منجر به صدور کارت نشده است، اضافه کرد: ۵۶ هزار و ۹۳۹ نفر نیز در استان کردستان تا پایان خرداد امسال برای صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده‌اند.

او عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۹۱۱ جلد شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که ۹ هزار و ۹۹۸ جلد آن تعویضی و ۲ هزار و ۹۱۳ جلد آن المثنی بوده است.

جوکار با بیان اینکه امسال پنج هزار و ۸۲۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته است، افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۲ هزار و ۹۳۹ مورد و دختران ۲ هزار و ۸۸۳ مورد بوده است.

او ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۱.۹ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۲ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج نام اول پسران را مربوط به نام‌های محمد با ۱۶۰ مورد، آیهان با ۱۱۱ مورد، آراد با ۶۹ مورد، شاهان با ۶۵ مورد و روژمان با ۵۹ مورد عنوان کرد و گفت: نام‌های آنیا با ۱۲۵ مورد، نیلا با ۴۸، سدنا و باران هر کدام با ۴۴ مورد و سولین با ۴۱ مورد بیشترین فراوانی نام‌های دختران بوده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.