سقوط هواپیمای نظامی فیلیپین با ۸۵ سرنشین

ارتش فیلیپین روز یکشنبه از سقوط یک هواپیمای نظامی این کشور با ۸۵ سرنشین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی ارتش فیلیپین اعلام کرد یک هواپیمای نظامی این کشور با ۸۵ سرنشین سقوط کرده است.

در همین حال، برخی منابع اعلام کردند بر اساس گزارش‌های اولیه، هواپیمای نظامی فیلیپین که سقوط کرد، حامل ۹۲ نفر، از جمله سه خلبان و پنج خدمه دیگر بود.

فرمانده ارتش فیلیپین اعلام کرد بیش از ۴۰ سرنشین از ۸۵ سرنشین هواپیمایی که صبح امروز در جنوب این کشور سقوط کرد، نجات یافته اند. مقامات فیلیپین نیز از کشته شدن دستکم ۱۷ نفر در حادثه سقوط این هواپیمای نظامی خبر دادند.

فرمانده نیرو‌های مسلح فیلیپین گفت:  این هواپیمای C-۱۳۰ ارتش هنگام فرود در جزیره جولو در استان سولو سقوط کرد و دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: «عملیات امداد همچنان در حال انجام است و تا کنون ۱۵ نفر نجات یافته اند و امیدوارم که بتوانیم جان افراد بیشتری را نجات دهیم.»

بسیاری از مسافران این هواپیما که به تازگی آموزش‌های نظامی مقدماتی دیده اند، در چارچوب نیرو‌های عملیات مشترک مقابله با تروریسم در این منطقه که بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند، به این جزیره اعزام شده اند.

به علت حضور سازمان افراط گرای ابوسیاف در جنوب فیلیپین که واشنگتن آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، ارتش در این منطقه حضور گسترده‌ای دارد.

این سازمان از شبکه‌ای از فعالان افراط گرا تشکیل شده است که دولت فیلیپین آن‌ها را مسئول حملات تروریستی خونین و ربودن گردشگران خارجی و مبلغان مسیحی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار