مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال برای ۳۳۰۰ معلول در مناطق کم برخوردار و روستا‌ها

دهقان گفت:۱۱۰۰ طرح اشتغالزایی برای ۳۳۰۰ معلول در مناطق کم برخوردار به مرحله بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا دهقان مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی درباره بهره برداری از ۱۱۰۰ طرح اشتغال زایی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین انعقاد تفاهم نامه ایجاد شغل برای ۲۰۰۰ معلول با همکاری بنیاد برکت گفت: روز گذشته با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۱۱۰۰ طرح اشتغالی که درماه‌های گذشته طراحی شده بود برای عزیزان دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور برای۳۳۰۰ نفر با رویکرد اجتماع محوری در روستا‌های ۳۵۰ شهرستان در نقاط مختلف کشور با تاکید بر مناطق محروم و کم برخوردار‌تر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود:بعضی از این طرح‌ها شروع شده و برخی از این طرح‌ها نیز روز گذشته  آیین افتتاحشان رسماً برگذار شد و عزیزان تحت پوشش بهزیستی که دارای معلولیت بودند با بهره گیری از ظرفیت‌هایی که در بنیاد برکت و سازمان بهزیستی وجود دارد، توانستن گام نخست توانمندی اقتصادی‌ را  بردارند و ما امیدواریم که ان‌شاءالله با هم افزایی بنیاد برکت بتوانیم این روند را برای سال ۱۴۰۰ هم ادامه و اقدامات جدید را در این حوزه انجام دهیم.

دهقان بیان کرد:برای سال۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ طرح جدید در مجموعه بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفته؛ سامانه ایده‌های کارآفرینی بنیاد برکت از طریق اپلیکیشن بنیاد برکت قابل طرح ایده و مشارکت در حوزه ایده پردازی در بحث اشتغال و کار آفرینی است.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت:ما در تفاهم‌نامه‌ای که بین رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیریت عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا شد  ۲۰۰۰طرح جدید اشتغال را برای حدود ۶۰۰۰ نفر از مددجویان دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور با اعتباری بالغ بر ۲۷۰میلیارد تومان در دستور کار داریم. باز هم تاکید ما در تعامل با بنیاد برکت بر روی اشتغال در مناطق روستایی و مناطق محروم کم برخوردارتر است تا بتوانیم بخشی از دینمان را به ملت شریفمان و به بخصوص به عزیزان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ادا کنیم.

دهقان درباره چگونگی توانمند سازی اقتصادی معلولان  به عنوان هدف اصلی اجرای این طرح‌ها گفت: ما به طور کلی در سازمان بهزیستی کشور در حوزه توانمند سازی برای مددجویان تحت پوشش به طور عام و برای مددجویان دارای معلولیت به طور خاص به استناد ماده ۱۴ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تفاهم نامه بسیار خوبی را با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور داریم .

وی عنوان کرد:این طرح ها در قالب تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نقاط مختلف کشور از ظرفیت مراکز دولتی و غیردولتی برای آموزش مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های مختلف زندگی مددجویان سازمان بهزیستی اجرا می شود.

وی افزود: اما به طور خاص در قالب کاری که با بنیاد برکت شروع شد بحث آموزش مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های شغلی در دل تفاهمنامه مشترک سازمان بهزیستی و بنیاد برکت دیده شده است و در راستای پایدارسازی اشتغالی افراد تحت پوشش این طرح، استفاده از ظرفیت مراکز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: ما در سطح استان‌ها ادارات کل بهزیستی، بانک اطلاعاتی افراد دارای معلولیت جویای کار را با بنیاد برکت استان‌ها به اشتراک می‌گذاریم و ارتباط مستقیم با این افراد برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار