جلوگیری از واگذاری غیر قانونی اراضی ملی بوشهر

با تلاش دیوان محاسبات بوشهر از واگذاری غیرقانونی حدود ۸۹۰ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد مرکز پرورش میگو جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی فرآیند واگذاری اراضی دولتی و ملی ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نشان می‌دهد که با اقدام به موقع دیوان محاسبات بوشهر از واگذاری غیرقانونی حدود ۸۹۰ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد استخرهای پرورش میگو و همچنین واگذاری حدود ۵۵ هکتار از اراضی ملی بدون رعایت مقررات قانونی به یک تبعه قطری جلوگیری شد.

به دنبال این پیگیری‌ها و اقدام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری دستگاه قضائی استان بوشهر، حدود ۶۳۰ هکتار از اراضی ملی واقع در استان بوشهر که شخصی حقیقی در اوایل دهه ۱۳۹۰  تصرف کرده بود، از دست او خارج شد و به بیت المال بازگشت. ضمن اینکه با اقدام‌های دیوان محاسبات استان از واگذاری غیرقانونی ۱۹ هکتار از اراضی ملی به شرکت تعاونی بنیان توسعه رادین جلوگیری و در نتیجه روند واگذاری به شکل قانونی اصلاح شد.

گزارش دیوان محاسبات استان بوشهر حاکی از آن است که پرونده واگذاری ۲۲ هکتار از اراضی دولتی به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به دلیل وصول نکردن ارزش واقعی زمین به مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان در حال مستندسازی و ارجاع به دادسرای دیوان محاسبات کشور است.

همچنین قرارداد واگذاری ۷۲ هکتار دیگر به دلیل بهره برداری نشدن از زمین‌های واگذار شده در مدت زمان مشخص، فسخ شده است.


بیشتر بخوانید


این گزارش از ارسال پرونده‌ای دیگر به دادسرای دیوان محاسبات در خصوص تصرف غیرقانونی و فروش حدود ۶ هزار متر مربع زمین دولتی از سوی شهرداری دیلم و ساخت مجتمع تجاری مغایر با مقررات قانونی نیز خبر می‌دهد.

گزارش دیوان محاسبات بوشهر حاکی از این است که موضوعات مختلف از جمله روند واگذاری ۳۵ واحد مسکونی و یا زمین مسکونی از سوی اداره کل راه و شهرسازی به اشکال مختلف به افراد غیر ذی‌حق، ساخت و ساز‌های غیرمجاز (نظیر احداث اسکله‌های صیادی، مسافری، نظامی، نفتی و...) بررسی واگذاری ۲۰ هکتار اراضی دولتی به تعاونی‌های مسکن سه اداره کل استانی، واگذاری ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به نیروی دریایی ارتش و همچنین تعیین تکلیف نشدن حدود ۷هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های موات منطقه ویژه انرژی پارس در دست بررسی است و  تخلفات آن‌ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.