معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

افراد واکسینه‌شده هم باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند

فرهادی گفت: واکسیناسیون کرونا باید سرعت بیشتری بگیرد اما افراد واکسینه‌شده هم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با حضور در شبکه سلامت گفت: متاسفانه معمولاً حرکت به سمت محدودیت در کشور ما با دشواری روبرو می‌شود، لذا بسته و یا باز بودن محل معیشت شهروندان همیشه با مشکلات و دشواری‌هایی همراه است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، گفت: واکسیناسیون باید سرعت بیشتری بگیرد، البته اثبات شده است کسانی که واکسینه شده‌اند باز هم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و هرکدام از شهروندان و مسئولان در این خصوص می‌توانند سهم ویژه‌ای ایفا کنند.

رابطه معکوس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با شیوع ویروس در جامعه

فرهادی با اشاره به اینکه هر وقت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سیر نزولی پیدا کند، ویروس در جامعه گسترش بیشتری پیدا می‌کند، ادامه داد: کسانی که در بازگشایی‌ها نقش ایفا می‌کنند متاسفانه اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر یا در فضای باز خدمات ارائه کنند

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شرایط قرمز و نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند، اما باید به صورت بیرون‌بر یا در فضای باز خدمات ارائه کنند عنوان کرد: باید رستوران‌ها تهویه مناسبی داشته باشند؛ این در حالیست که ما همیشه خواهان تعطیلی کامل هستیم، اما بنا به شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ایران این موضوع میسر نمی‌شود.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی تهران به درستی رعایت نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شود، افزود: زیرساخت‌های لازم در این رابطه مهیا نشده است، اما ما می‌توانیم مانع برگزاری عروسی‌ها، دورهمی‌ها و تجمعات شویم و عوارض و تبعات گسترش ویروس را در جامعه به حداقل برسانیم. متاسفانه هیچ محدودیت و استثنایی در دورهمی‌ها و تجمعات وجود ندارد و هتل‌ها در شرایط نارنجی و قرمز باید در فضای باز ارائه خدمت داشته باشند، در غیر این صورت باید سرو غذا در اتاق‌های مسافران انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار