لطفی؛

۵۴ هکتار از مراتع استان زنجان طعمه حریق شده است

جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ هکتار از مراتع استان زنجان طعمه حریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطفی جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه خشک بودن مناطق و وزش باد، شرایط را برای گسترش دامنه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی مستعد می‌سازد، افزود: این روز‌ها با توجه به افزایش دمای هوا و پیش‌بینی وزش باد‌ شدید، احتمال آتش سوزی در مراتع بیشتر از سایر روز‌های سال است.


او با اشاره به مساحت یک میلیون و ۲۰۰ هکتاری مراتع استان زنجان گفت: در حال حاضر مراتع مناطق چمه و چمرود، کهناب، لار، بادامستان، گیلجین چفتان و ده بهار مناطق بحرانی استان زنجان هستند.


جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه بطری‌های پلاستیکی در طبیعت همانند ذره بین عمل می‌کنند و با جذب نورخورشید موجب بروز آتش‌سوزی می‌شوند از مردم خواست تا از رها کردن این بطری‌ها در طبیعت خودداری کنند.


لطفی از  مردم و طبیعت گردان خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها بپرهیزند.

او گفت: افراد به محض مشاهده آتش سوزی در مراتع با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹، سامانه امداد و جنگل تماس گرفته و آدرس دقیق محل را به ماموران گزارش کنند.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ هکتار از مراتع استان زنجان طعمه حریق شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.