کاوشگر مریخ "Pandemax"؛ متولد شده از پاندمیک کرونا

کاوشگر مریخ "Pandemax" الهام گرفته از تسلا سایبرتراک می‌تواند در پایان جهان به مرحله اجرا برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از hypebeast، کمپانی تسلا از ابتدای مشاهده ایده‌های شرکت‌های دیگر و تولید تسلا "Cybertruck"، از بسیاری از طرح‌های خلاقانه در دنیا الهام گرفته است و به ما نسخه LEGO، آیفون‌های مجدد، کامپروان و مریخ نورد را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، هنرمند مشغول در حوزه دیجیتال مستقر در جمهوری چک، "Radek Štěpán" اولین مفهوم "Pandemax" الهام گرفته از "Cybertruck" را ارائه داده که بخشی از کاوشگر مریخ و بخشی از ماشین جنگنده پایان جهان است.

شرکت تسلا

تسلا

ویژگی های کاوشگر مریخ "Pandemax"

کاوشگر مریخ "Pandemax" که به وضوح نام خود را از بیماری همه گیر ویروس کرونا گرفته است، به عنوان یک کاوشگر مریخ (با توجه به رقابت شرکت "SpaceX " و ناسا برای کشف اسرار سیاره ها) با امکانات مناسب و مدرن طراحی شده است. این مریخ نورد از نظر ظاهری، به نظر می‌رسد شبیه یک سایبرتراک کشیده، له شده و دارای یک کابین جلو است که فقط دو صندلی را در خود جای داده است و از طریق درب شیشه‌ای مانند روکش شیشه‌ای با اهرم مکانیکی قابل دسترسی است.

کاوشگر مریخ پاندمکس

همچنین، نشانه‌های "Cybertruck" بیشتری را به صورت چراغ‌های جلو میله مستقیم در "Pandemax" می‌بینیم و تقریباً هر اینچ دیگر این دستگاه کاوش، با صفحات فلزی پوشانده شده است. در قسمت عقب نیز، به نظر می‌رسد قسمت انتهایی آن قابل چرخش است، گویی به مانند یک صندوق عقب که برای حمل همه تجهیزات لازم است برای اکتشاف یک قسمت از مریخ و احتمالا حمل نمونه های سیاره سرخ به زمین ایجاد شده است.

کاوشگر مریخ

البته، این وسیله فعلا فقط به صورت و نمادین ارائه شده است و هنوز ایلان ماسک و شرکت تسلا تصمیم نهایی خود را برای تولید انبوه این کاوشگر و ارسال آن به سیاره مریخ و حتی سیارات دیگر نگرفته اند، اما با توجه به دستاورد‌های کنونی اکتشافات فضایی کشور‌های مختلف، شاید خیلی دور از ذهن نباشد که انتظار داشته باشیم در آینده چنین چیزی را ببینیم.

تصاویر " Radek Štěpán’s Pandemax" که تلفیق نام سازنده آن و این کاوشگر است در فضای مجازی و اینترنت منتشر شده است که واکنش‌هایی را نیز در برداشته است. همچنین خبر‌های دیگر و گزارش‌های جدید حاکی از آن است که ایلان ماسک در مورد توانایی سیستم‌های خودران تسلا نیز اغراق کرده است و آن‌ها را بسیار پیشرفته‌تر از سایر سیستم‌های خودران جهان دانسته است.

کاوشگر پاندمکس برگرفته از

میلیاردهای دنیا اکنون بعد از رقابت بر روی کره زمین و در عرصه های گوناگون این بار به فکر رقابت فضایی افتاده اند و شرکت های تحت مالکیت آن ها هر روز محصول فضایی جدیدی را معرفی می کند که کاربردهای مختلفی دارند و با این کار قصد دارند تا در لیگ فتح رموز فضا و کشف اجرام آسمانی، قله های افتخار را زودتر از سایر رقبا فتح کرده و پرچم خود را بر فراز سیارات دیگر برافرازند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار