آغاز مرمت بازار طلا فروشان و پنبه فروشان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: مرمت بازار طلافروشان و پنبه فروشان اردبیل آغاز و تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با اتحادیه طلافروشان و کسبه بازار‌های طلافروشان و پنبه‌فروشان اردبیل از آغاز مرمت بازار طلافروشان و پنبه فروشان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح جزو اواویت‌ها بوده و پیگیر هستیم تا سه ماه آینده تکمیل شود.

او اظهار کرد: تسریع در آغاز عملیات مرمت این قسمت از بازار تاریخی اردبیل جزو اولویت‌ها بوده و در این زمینه با جدیت پیگیر امور هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: مطالعه و طراحی این مجموعه به اتمام رسیده و نقشه‌های عین به عین تهیه شده است و در صورت موافقت با کسبه این عملیات با سرعت تمام آغاز شده و با همکاری کسبه، عملیات مرمت در کمتر از سه ماه به اتمام خواهد رسید.

فلاحی با تاکید بر ضرورت مرمت این بازار تاریخی افزود: این قسمت از بازار همواره به‌صورت شارع و مورد استفاده مردم و گردشگران اردبیل قرار دارد و شایسته است کسبه محترم در خصوص تسریع در آغاز مرمت این بنا همکاری داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلافروشان اردبیل نیز با قدردانی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: رویکرد اداره‌کل در چند سال اخیر نسبت به بازار تاریخی اردبیل قابل ستایش بوده است و ما شاهد بودیم که مرمت سرای وکیل سرای امام جمعه در کوتاه‌ترین زمان به اتمام رسید.

او افزود: کسبه بازار طلافروشان و پنبه‌فروشان در این راستا آماده همکاری هستند و برخی نگرانی‌ها در جلسه امروز مطرح و برطرف شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار