کلنگ زنی ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه دانش‌آموزان اوتیسم

کلنگ ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه دانش‌آموزان اوتیسم، با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در کرمانشاه به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، امروز (۱۴ تیر) با اشاره به در دست اجرا بودن طرح از خشت تا بهشت در راستای ساخت ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کشور، گفت : امروز کلنگ ساخت یکصدوچهل و هشتمین مدرسه در کشور به زمین خورد که در واقع شصت و چهارمین مدرسه اوتیسم کشور است.

او با اشاره به ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان اوتیسمی در کشور از سال ۱۳۸۴، گفت : هم اکنون سه هزار دانش آموز اوتیسمی خدمات آموزشی ویژه در کشور دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه در کشور ۴۰۰ کلاس درس ویژه دانش آموزان اوتیسمی دایر است، افزود: هم اکنون برخی از این کلاس‌ها امکانات خاص دانش آموزان اوتیسمی را دارند.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه ۷۲ دانش آموز اوتیسمی داریم، گفت: این دانش آموزان نیازمند ساخت یک مدرسه بودند که امروز با کمک باباخانی که یکی از خیرین مدرسه ساز کرمانشاهی ساکن کشور آلمان است، کلنگ ساخت این مدرسه به زمین زده شد و امیدواریم به زودی شاهد ساخت این مدرسه باشیم.

یزدان پناه با اشاره به ساخت این مدرسه با همکاری بنیاد پویانه با مدیریت عبدالله باباخانی، گفت: این بنیاد دانش آموزان مستعد مناطق محروم را تحت حمایت خود در می‌آورد و آن‌ها را در مسیر زندگی مورد حمایت قرار می‌دهد، لذا تمامی دانش آموزان مستعد مناطق محروم می‌توانند با این بنیاد همراه شوند.

مرزبان نظری مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به کمک ۴.۵ میلیاردتومان بنیاد پویانه برای ساخت این مدرسه، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با پیگیری برای جذب اعتبارات دولتی ساخت مدرسه را بدون وقفه ادامه دهیم تا در سریعترین زمان ممکن شاهد ساخت مدرسه باشیم.

او گفت: این مدرسه با زیربنای ۱۰۳۵ مترمربع و با اعتبار ۹ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در کرمانشاه ساخته شود.

او افزود: قرار است این مدرسه با کمک یکی از خیرین مدرسه ساز استان و به یاد پدرش (زنده یاد احمد باباخانی) که پارسال در اثربیماری کرونا فوت کرده، برای دانش آموزان اوتیسمی ساخته شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.